مزایای مواد غذایی ارگانیک

آیا مواد غذایی ارگانیک از مواد غذایی معمولی سالم تر هستند؟

مواد غذایی ارگانیک محبوبیت زیادی به دست آورده اند، اما منافع آن ها برای سلامتی چیست؟ نمایندگان پارلمان اروپا در مورد تاثیر مواد غذایی ارگانیک با کارشناسان در تاریخ 18 نوامبر در طول یک جلسه بحث کردند. آن ها به این نتیجه رسیدند که تحقیقات بیشتری برای تصدیق مزایای مواد غذایی ارگانیک نیاز است. در نظر سنجی توییتر پارلمان اروپا در مورد این موضوع، دو سوم از پاسخ دهندگان مواد غذایی ارگانیک را ترجیح داده اند.

درباره مواد غذایی ارگانیک

مواد غذایی ارگانیک مبتنی بر کشاورزی پایدار و پروسه هایی است که به محیط زیست آسیب نمی رساند و باعث سلامت انسان، گیاه و رفاه حیوانات می شود. زمانی می توان محصولات را به عنوان ارگانیک برچسب دار کرد که حداقل 95 درصد از مواد تشکیل دهنده آن ها ارگانیک باشد.

برچسب دار کردن مواد غذایی ارگانیک

قوانین جدید اتحادیه اروپا

تجدید نظر در مقررات تولیدات ارگانیک و برچسب زدن به محصولات ارگانیک در حال حاضر تحت آماده سازی است. مذاکره گنندگان پارلمان می خواهند کنترل به موقع و فیزیکی برای چک کردن تمام مزارع ارگانیک برای جلوگیری از تقلب انجام شود.

مزایای مواد غذایی ارگانیک

واحد تکنولوژی و علوم پارلمان با کارشناسان در مورد مزایای مواد غذایی ارگانیک بحث و گفتگو داشته اند. Momchil Nekov، عضو بلغاری در این جلسه به ریاست گفت: کشاورزی ارگانیک باید در بحث های عمومی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد زیرا کشاورزی ارگانیک بهداشت و سلامت عمومی را فراهم می کند.

به طور کلی، کارشناسان توافق کردند که تحقیقات بیشتری برای ارزیابی فواید تغذیه ای مواد ارگانیک نیاز است، مصرف کنندگان مواد غذایی ارگانیک به طور کلی بیشتر به سلامتی فکر می کنند. Bernhard Watzl از آلمان گفته است: در مورد این که مواد غذایی ارگانیک ارزش غذایی بیشتری نسبت به مواد غذایی معمولی دارند، شواهدی نداریم. با این حال Axel Mie از دانشگاه علوم کشاورزی در سوئد و Johannes Kahl از انجمن کیفیت مواد غذایی در هلند، اشاره کردند افرادی که مواد غذایی ارگانیک خریداری می کنند نسبت به کسانی که مواد غیر ارگانیک مصرف می کنند، تمایل دارند میوه ها، سبزیحات و آجیل بیشتری مصرف کنند که به نفع سلامتی آن ها باشد.

 

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ