فناوری جدید آبیاری خودکار در پرورش گیاهان

فناوری جدید آبیاری خودکار در پرورش گیاهان برای کمک در صرفه جویی مصرف پول و آب

محققان در موسسه غذا و علوم کشاورزی از دانشگاه فلوریدا یک سیستم آبیاری شبکه ای ایجاد کرده اند که در طول مطالعه اخیر، به این نتیجه رسیده اند که 21 درصد در مصرف آب بدون کاهش رشد گیاهان صرفه جویی شده است.

این محققان یک سیستم آبیاری طراحی کرده اند که این سیستم بر اساس آب و هوا به طور خودکار در زمان مناسب، آبیاری گیاهان را به صورت بارانی انجام می دهد. 

این مطالعه در یک گلخانه در ویرجینیا انجام شده است. محققان با یک برنامه ریزی قابل کنترل به طور خوکار آبیاری گیاه بداغ را در گلدان هایی با قطر 25 سانتی متر انجام داده اند. آزمایش در طی 24 هفته انجام شد که در نتیجه صرفه جویی در مصرف آب را نشان داد. 

هم اکنون این فناوری در مرحله آغازین است و افراد زیادی علاقه مند به این طرح هستند، اما زمانی که این فناوری توسط دیگر گلخانه ها و پرورش دهندگان گیاهان به تصویب برسد، می توانند از آن استفاده کنند.

محققان این فناوری آبیاری را به یک کلید برق تشبیه کرده اند که می توان آن را از طریق اینترنت برنامه ریزی کرد و سپس دریچه های آبیاری آن را فعال نمود.  

محققان دانشگاه فلوریدا گفته اند: هدف ما از این آزمایش، تنظیم روزانه آب مصرفی در گلخانه ها می باشد.

با استفاده از این فناوری، میلیون ها نفر امیدوارند با کاهش هزینه های آب بتوانند درآمد بیشتری از پرورش گیاهان به دست آورند. آن ها همچنین می توانند کود، علف کش و استفاده از آفت کش را کاهش دهند. در صورت نصب سیستم آبیاری خودکار می توان به چنین کسب و کاری دست پیدا کرد. 

فناوری جدید آبیاری خودکار در پرورش گیاهان

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ