مراقبت ازگیاه عروسک پشت پرده ژاپنی (لانترن)

 

این گیاه دارای کاسبرگ‌های کاغذی ‌شکلی شبیه فانوس‌آسیایی، دراطراف میوه است. این میوه در مناطقی که دمای هوا در زمستان 3- تا 30- درجه سانتی‌گراد است رشد می‌کند.گل لانترن‌ ژاپنی در اواسط تابستان می‌روید ودر اواخر تابستان وپاییز میوه می‌دهد. می‌توانید میوه‌ی آن‌را در زمستان هنگامی‌که ازگیاه خود می‌افتد، بردارید وحتی می‌توانید گیاه را برای تزیینات داخلی منزل ‌هم استفاده‌ کنید. مراقبت از گیاه باعث سالم و پربار ماندن آن می‌شود.

 

لانترن (عروسک پشت پرده ژاپنی)‌، لانترن‌ چینی نیز نامیده می‌شود


1. رشدگیاه دریک فضای دارای نورکامل خورشید، خاک مرطوب ودارای زهکشی خوب، امکان پذیر است. گیاه برای رشد کامل خود به فضایی به اندازه 60 سانتی‌متر در اطرافش نیازمند است و به این‌ صورت از ازدحام دراطراف آن ‌هم جلوگیری می‌شود.
2. در فصل تابستان و در طول رشدگیاه، آبیاری باید یک‌ مرتبه در هفته باشد. به اندازه 5 سانتی‌متر سطح خاک باید آبیاری شود به‌طوری که تا عمق 15سانتی‌متری خاک مرطوب بماند. یک لایه‌ی 5 سانتی‌متری از مالچ بر روی خاک بریزید  زیرا باعث می‌شود خاک مرطوب بماند و گیاه به آب کمتری نیاز خواهد داشت.
3. در فصل بهار به اندازه 5 سانتی‌متر از کمپوست بر روی خاک و اطراف گیاه بریزید تا مواد مغذی تازه برای گیاه فراهم شود. در فصل بهار که رشد گیاه از سرگرفته می‌شود از کودهای تقویتی همه منظوره به میزان یک قاشق غذاخوری برای هر بوته استفاده کنید.کود را در اطراف گیاه با فاصله 15سانتی متر از ساقه بپاشید.
4. هرگونه علف هرز در بستر خاک باغ را فورا حذف کنید تا از گسترش‌ آن‌ها جلوگیری شود. گیاهان قدیمی را بچینید و میوه‌هایی که ازگیاه روی خاک افتاده‌اند را جمع‌آوری کنید زیرا باعث رشد گیاه جدید در باغ می‌شود. 
5. در اوایل بهار برای گیاهان بزرگ‌تر فاصله لازم را تدارک ببینید زیرا عدم این کار باعث رشد نکردن گیاهان جدید می‌شوند.گیاه را از خاک درآورید و آن را به دو قسمت مجزا تقسیم کنید و آن‌ها را به فاصله 60 سانتی‌متر از همدیگر بکارید.


موارد مورد نیاز 


- مالچ
- کمپوست
- کود تقویتی گیاهی
 
نکته


این گیاه به ندرت دچار آفت‌زدگی می‌شود.


هشدار


بذرگیاه به راحتی شروع به دواندن ریشه می‌کند و می‌تواند بستر یک باغ را فرابگیرد. از بین بردن بذرهای قدیمی و تقسیم گیاهان هر سه سال یک ‌بار به رعایت وحفظ مرز کمک می‌کند. همچنین برای حفظ مناطق مختلف باغ، شما می‌توانید آنها را در گلدان بکارید یا یک مانع برای ریشه ایجاد کنید.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ