چطور بادمجان را ذخیره‌سازی کنیم؟

اگر شما هم مثل من عاشق بادمجان هستید احتمالا بیش از نیازتان آن را تولید میکنید. روشهای متعدد و زیادی برای طبخ بادمجان وجود دارد اما هیچ کدام از آنها نمیتواند سبب نگهداری طولانی مدت بادمجان شود. در این صورت باید به روشهای فرآوری توجه کنید. در ادامه روشهایی برای ذخیرهسازی طولانی مدت بادمجان را آموزش خواهم داد و شما حتما سورپرایز خواهید شد.

در مقاله کاملی، کاشت و پرورش بادمجان توضیح داده شده است. از این لینک مقاله را مطالعه کنید. امیدوارم نکات گفته شده، سبب موفقیت شما در کاشت و پرورش بادمجان شود. همان طور که می دانید و در مقاله قبلی گفته شده بود، بادمجان باردهی بسیار بالایی را دارد. به همین دلیل اگر حتی ۱۰ بوته بادمجان داشته باشید احتمالا بزرگترین مشکل شما این است که چه کار کنید تا به هدر نرود. البته اگر به توصیههای قبلی گوش داده باشید.

 

در این مقاله به موارد زیر خواهیم پرداخت:

چه مکانهایی برای نگهداری بادمجان مناسب است؟

بادمجان در یخچال چند روز ماندگاری دارد؟

چه روشهای دیگری برای نگهداری طولانی مدت بادمجان وجود دارد؟

 

چه مکانهایی برای نگهداری بادمجان مناسب است؟

نگهداری در دمای اتاق: بادمجان تازه را کنار خربزه، موز، سیب و دیگر میوههای تولید کننده اتیلن قرار ندهید. همینطور قرار دادن بادمجان در نور مستقیم خورشید ایده خوبی برای نگهداری دراز مدت نیست. اگر بادمجان را از بازار خریدید احتمالا در بسته بندی پلاستیکی یا سلفون کشیده شده قرار دارد. اگر میخواهید بادمجانهای شما تازهتر و زمان بیشتری بمانند از بسته پلاستیکی بیرون بیاورید. هرچند به نظر میرسد با این کار بادمجانها رطوبت خود را از دست میدهند اما از فساد زودهنگام و پوسیدگی جلوگیری میشود.

ذخیرهسازی بادمجان در کابینت یا کمد: در طول فصل تابستان دمای آشپزخانه بسیار بالتر از حد انتظار میرود. شاید به نظر نیاید ولی دمای آشپزخانه در تابستان بالاتر از دمای بخشهای دیگر خانه مانند اتاق خواب است. در چنین مواقعی ذخیرهسازی بادمجانهایتان در کابینت و یا کمد ایده بهتری است. کابینت همیشه محیط تاریک و خنکی است. مخصوصا کابینتهای پایینی خنکتر هستند. در ذخیرهسازی بادمجان در کابینت دقت کنید که آنها را در محیط دربسته (بدون تهویه) قرار ندهید و کنار سیبزمینی و پیاز نگذارید.

ذخیرهسازی بادمجان در یخچال: بهترین مکان برای نگهداری بادمجان، یخچال نیست. شاید عجیب باشد یا به نظر نرسد اما واقعیت این است. البته اگر خانه شما رطوبت و دمای بسیار بالایی دارد، مجبور هستید بادمجانها را در یخچال نگهداری کنید. 

 

بادمجان در یخچال چند روز ماندگاری دارد؟

بادمجان در دمای خنک سالمتر است. اگر میخواهید بهترین دما برای نگهداری بادمجان را بدانید، دمای ۵۰-۵۴ درجه فارنهایت بهترین دمای ذخیره سازی بادمجان است. این دما تقریبا معادل ۱۰ تا ۱۲ درجه سانتیگراد است. در دمای یخچال بادمجانها ۲ تا ۵ روز تازه میمانند. اما برای نگهداری طولانیتر بهتر است راه دیگری را انتخاب کنید. من یک کابینت تاریک و خنک را ترجیح میدهم.

 

چه روشهای دیگری برای نگهداری طولانی مدت بادمجان وجود دارد؟

من همیشه با فراوری محصولات کشاورزی موافقم و آنها را یک اصل مهم در نگهداری میدانم. بگذارید بهتر بگویم، ترشی بادمجان و بادمجان کبابی برای فریز کردن دو روش بسیار بسیار مناسب برای نگهداری طولانی مدت بادمجان است. به نظر من در روش کباب کردن بادمجان بعد از فریز حتی کیفیت طعم آن بهتر میشود.

ترشی بادمجان

روش فریز کردن بادجان به صورت غیر کبابی نیز ایده خوبی است. برای این کار ابتدا بادمجان را پوست بکنید، سپس ورقه ورقه کنید و در آب جوش ۵ دقیقه قرار دهید. سپس در آب یخ (بسیار سرد) قرار گیرد. سپس بادمجان های ورقه شده را از آب بیرون بیاورید و بگذارید بادمجان‌ها خوب خشک شوند. در انتها در پلاستیک فریزر درون فریزر قرار دهید. به این روش برای مدت بسیار طولانی بادمجان را در فریزر نگهداری خواهید کرد.

شاید در منطقه شما به بادمجان کبابی چیز دیگری بگویند. اگر روش خلاقانهای برای نگهداری بادمجان میدانید حتما آن را با ما در میان بگذارید.

بادمجان کبابی

خواندن این مقاله را نیز به شما توصیه میکنم. این مقاله به بستهبندی بادمجان میپردازد.

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ