نحوه قلمه زدن گل قهر و آشتی


کاشت قلمه گل قهر و آشتی


گل قهر و آشتی با نام علمی Mimosa pudica یک گیاه همیشه سبز بومی برزیل است. این گیاه به عنوان یک گیاه حساس و همیشه ساکن شناخته می‌شود تا زمانی که برگ‌های سرخسی شکل آن لمس نشوند! بله درست شنیدید. این گیاه هنگامی که لمس شود از حالت سکون درآمده و برگ‌های آن شروع به جمع شدن می‌کند اما بلافاصله پس از چند ثانیه به حالت اول باز می‌گردد. این گیاه با قلمه زدن در خاک مرطوب رشد کرده و نیاز متوسطی به نور آفتاب دارد. برای کاشت مرحله به مرحله این گیاه با ما همراه بمانید.



مرحله1

برای قلمه زدن یک گیاه سالم و خوب و جوان را پیدا کنید. بخشی از شاخه را ببرید که حاوی حداقل یک گره برگ آماده رشد باشد و ساقه را در یک زاویه خاص ببرید. 

مرحله2

ساقه قلمه شده را در یک لیوان یا ظرف آب قرار دهید و سپس مشغول آماده سازی گلدان شوید.

مرحله3

به اندازه یک اینچ پایین‌تر از سطح گلدان خاک تازه و آماده با کیفیت بالا که در هر فروشگاهی یافت می‌شود، بریزید.

مرحله4

ساقه قلمه شده را در یک محلول یا پودر هورمونی گیاهی برای تقویت بهتر آن فرو کرده یا بغلتانید. سپس سوراخی را در روی سطح خاک ایجاد کرده و به اندازه کافی آن را عمیق کنید. قلمه را قرار داده و به آرامی اطراف آن را با خاک بپوشانید.

مرحله5

گلدان را داخل یک ظرف بزرگ آب قرار داده تا آن‌جایی که بالای سطح خاک با آب تماس پیدا کند. سپس گلدان را از آب خارج کرده و زمان بدهید تا آب آن خارج شود. این کار برای مرطوب کردن خاک است. 

مرحله6

گلدان را درون یک پلاستیک شفاف بزرگ قرار دهید و آن را ببندید. ظروف شیشه‌ای یا پلاستیکی به صورت برعکس قراردادن هم مناسب به نظر می‌رسد. این کار باعث می‌شود گیاه بهتر و سریع‌تر ریشه برند. با این کار محیط یک گلخانه را شبیه سازی کرده‌اید. 


مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ