کاشت هندوانه در گلخانه

هندوانه مانند بسیاری از گیاهان دیگر نیاز به شرایط خاص محیطی برای رشد و میوه دهی دارد. اگر شما یک گلخانه در دسترس داشته باشید می توانید در هر زمان از سال هندوانه پرورش دهید. کاشت و پرورش هندوانه در گلخانه به شما این اجازه را می دهد که سطح درجه حرارت، نور و رطوبت مورد نیاز برای جوانه زنی و رشد گیاه را کنترل کنید.هنگامی که هندوانه به اندازه کافی رشد کرد می توان آن را به باغ یا زمین منتقل کرد یا می توان با کمک داربست آن را در گلخانه نگه داشت.
 
کاشت هندوانه در گلخانه
 
مراحل کاشت هندوانه در گلخانه
1 – در سینی نشا به عمق 5 سانتی متر خاک بریزید و بعد آن را مرطوب کنید.
2 – سینی نشا را روی یک صفحه گرم در گلخانه قرار دهید. خاک را به مدت 24 ساعت با درجه حرارت 29 درجه سانتی گراد گرم کنید.
3 – دانه های هندوانه را در عمق 2 تا 3 سانتی متری بکارید. هر دانه هندوانه را در یکی از خانه های سینی نشا بکارید. بعد از کاشت دانه ها به آن ها آب ندهید. 
4 – درجه حرارت گلخانه را به مدت 2 روز در دمای 29 تا 32 درجه سانتی گراد نگه دارید. بخاری های قابل حمل به شما در رسیدن به دمای ایده آل کمک می کنند.
5 – بعد از جوانه زنی، دما را در شب در 18 درجه سانتی گراد و در روز در 22 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. این درجه حرارت را تا زمان ظاهر شدن برگ واقعی، حفظ کنید.
6 – به جوانه های هندوانه آب بدهید و از خشک شدن خاک جلوگیری کنید.
7 – زمانی که اولین برگ واقعی ظاهر شد به خاک کود دهید و بعد از ظاهر شدن برگ دوم، دوباره کود دهی را انجام دهید.
8 – اگر می خواهید نهال های هندوانه را در باغ یا زمین بکارید، به مدت یک هفته نهال ها را مقاوم کنید. به این ترتیب که بعد از گذشت سرما، درجه حرارت گلخانه را به تدریج کم کنید، کود دهی را قطع کنید و آبیاری را کاهش دهید. روش دیگر برای مقاوم کردن نهال ها این است که در طول یک هفته، در هر روز نهال ها را به مدت چند ساعت بیرون از گلخانه قرار دهید و روز به روز این مدت زمان را بیشتر کنید و بعد آن ها را در زمین یا باغ بکارید.
9 – اگر می خواهید هندوانه را در گلخانه نگهدارید، هر نهال را به یک گلدان 5 گالنی منتقل کنید.
10 – یک داربست محکم برای بوته هندوانه تهیه کنید تا بوته هندوانه بعد از رشد افتاده نشود.
11 – بعد از رشد هندوانه، به میزان یک یا دو قاشق به هر بوته کود بدهید.
12 –35 تا 45 روز بعد از گل دهی، هندوانه رسیده می شود و می توانید آن را برداشت کنید.
 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

4 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ