پرورش محصولات ارگانیک و صدور گواهی نامه ارگانیک

باغبانی ارگانیک چیست؟

باغبانی ارگانیک، کشاورزی و یا حتی پرورش گیاهان به صورت ارگانیک، یک روش تولید محصولات گیاهی است که هدف آن هم سطح شدن با سیستم های طبیعی  و همچنین هدف گسترده برای تامین منابع کافی برای نسل های آینده می باشد. به عبارت دیگر اهداف پرورش گیاهان ارگانیک  شامل ادغام شیوه هایی مانند تناوب محصولات، کشت مفید و دیگر روش های بیولوژیکی و طبیعی می باشد. از دیگر اهداف تولید محصولات ارگانیک می توان محدود کردن استفاده از آفت کش ها و کودهای حاوی مواد شیمیایی مصنوعی و سمی در پرورش گیاهان، جلوگیری از تابش پرتوهای یونیزان به محصولات و ورود لجن فاضلاب به زمین های کشاورزی را نیز ذکر کرد. علاوه بر این در پرورش ارگانیک استفاده از مواد ناشناخته که در گیاهان تغییرات ژنتیکی ایجاد می کنند ممنوع می باشد.

آیا برای تولید محصولات ارگانیک به گواهی تایید شده نیاز هست؟
صدور گواهی نامه ارگانیک بستگی به تولیدات شما دارد. در صورتی که محصولات ارگانیکی که تولید می کنید، توسط خودتان و افراد نزدیک به شما مصرف می شود نیاز چندانی به گرفتن گواهی نامه ارگانیک نیست، ولی اگر محصولات شما به عنوان محصولات ارگانیک با برچسب های ارگانیک در بازار فروخته می شوند باید گواهی نامه ارگانیک گرفته شود. برای دریافت گواهی نامه ارگانیک باید به نمایندگی صدور گواهی نامه در منطقه خود مراجعه کنید و می توانید اطلاعات لازم برای دست یابی به گواهی نامه و برچسب محصولات ارگانیک را از نمایندگی دریافت کنید.
محصولات گواهی شده ارگانیک به چه معنا هستند؟
برای گواهی شدن محصولات ارگانیک، پرورش محصولات باید با تمام استانداردهای مطرح شده توسط برنامه ارگانیک ملی USDA  و همچنین با قوانین و دستورالعمل های موجود در مقررات فدرال، منطبق باشد. صدور گواهی نامه ارگانیک به این معناست که پرورش دهندگان و کشاورزان این استانداردها را درک می کنند.
صدور گواهی نامه اجازه می دهد که یک پرورش دهنده، محصولات را به عنوان محصولات ارگانیک برچسب دار کند و از نماد USDA Organic برای محصولات استفاده کند. برای یادگیری در مورد استانداردهای خاص و قوانین مربوط به صدور گواهی نامه ارگانیک در منطقه خود، با نمایندگی صدور گواهی نامه در منطقه مشورت کنید.
مزایای پرورش محصولات به صورت ارگانیک 
با توجه به تقاضای فراوان مردم برای محصولات ارگانیک که تولید کنندگان هنوز کاملا قادر به اجرای آن نیستند، برای برخی از تولید کنندگان، انگیزه مالی بسیار قابل توجه است. تولید کنندگان محصولات ارگانیک با استفاده از نماد ارگانیک USDA رسمی، اجازه فروش محصولات با نام ارگانیک را دارند. بسیاری از افراد دوست دارند از تولیدات ارگانیک بهره مند شوند. مزارع دارای گواهی نامه ارگانیک باید تمام محصولات و خاک استفاده شده را ثبت کنند. همچنین دستورالعمل های مقررات فدرال در مورد حاصلخیزی خاک و میزان مواد مغذی موجود در آن باید اعمال شوند. ارگانیک و به طور گسترده تر شیوه های کشاورزی پایدار، به دلیل حفظ ماهیت محصولات و حفاظت از منابع طبیعی و حمایت از جامعه سالم، یک محیط سالم برای زندگی امروز و آینده را به ارمغان می آورد.
بهترین راه تولید کنندگان برای دریافت گواهی نامه ارگانیک چیست؟
بهترین توصیه ما این است که با نمایندگی صدور گواهینامه در منطقه خود مشورت کنید. نمایندگی صدور گواهی نامه ارگانیک از همه ی مسائل مورد نیاز، آگاهی دارد و همچنین از هرگونه چالش و فرصت های خاص در منطقه شما با خبر است. برای پیدا کردن نمایندگی صدور گواهی نامه ارگانیک در نزدیکی محل زندگیتان، می توانید به وب سایت USDA NOP مراجعه کنید( شما می توانید محل صدور گواهی نامه ارگانیک را توسط وارد کردن موقعیت و کشور پیدا کنید.)
من یک پرورش دهنده دارای گواهی نامه ارگانیک هستم، آیا می توانم از بذرهای معمولی برای پرورش ارگانیک استفاده کنم؟
ممکن است تحت شرایطی پرورش دهنده ارگانیک بتواند از بذرهای معمولی استفاده کند، مثلا در صورت در دسترس بودن بذر. برای جزییات بیشتر باید با نمایندگی صدور گواهی نامه ارگانیک مشورت شود.
چه تفاوتی بین بذرهای ارگانیک و معمولی وجود دارد؟
تفاوت اصلی این است که بذر ارگانیک تحت مجموعه ای از شرایط خاص تولید شده اند. این شرایط شامل طیف وسیعی از روش های ارگانیک است که استفاده از کودها و آفت کش های حاوی مواد شیمیایی مصنوعی بسیار محدود است. در پرورش بذرهای ارگانیک، استفاده از مواد شیمیایی و مواد اصلاح شده ژنتیکی ممنوع می باشد. بذرهای معمولی تحت شرایط ارگانیک تولید نشده اند.
اگر کسی بذر ارگانیک خریده باشد آیا مجبور به کاشت آن به صورت ارگانیک است؟
شما تحت هیچ عنوان مجبور به پرورش بذرهای ارگانیک تحت شرایط ارگانیک نیستید. در واقع بذرهای ارگانیک را می توان در شرایط معمولی نیز پرورش داد.
آیا بذرهای ارگانیک مانند بذرهای غیر ارگانیک قابل ذخیره کردن هستند؟
بله، اگر در شرایط مناسب نگه داری شوند قابل ذخیره کردن هستند.
آیا بذرهای هیبرید می توانند ارگانیک باشند؟
بله. گونه های هیبرید نتیجه تقاطع دو رقم یا گونه مشابه، اما متفاوت است که هدف آن رسیدن به صفات خاص می باشد. در صورتی که یک بذر هیبرید، ارگانیک باشد به این معناست که در یک  محیط با شرایط ارگانیک به دست آمده است. انواع بذر هیبرید ارگانیک در سایت بذرام موجود است که با F1 نشان داده شده اند.
بذرهای ارگانیک عملکرد بهتری دارند یا بذرهای غیر ارگانیک؟
طیف وسیعی از مطالعات به منظور ارزیابی پرورش محصولات ارگانیک و معمولی انجام شده است. این مطالعات عطر و طعم و کیفیت محصول، عملکرد، نحوه رشد و روش های تولید به صورت کلی را ارزیابی کرده اند. گروه بذرام معتقد است که سیستم های تولید مختلف را می توان با نمونه ای توسط نمونه ی دیگر و حتی بر اساس فصلی به فصل دیگر سنجید. ما طرفدار شیوه های جدید نوآورانه کشاورزی پایدار و ارگانیک هستیم و سعی داریم عملیات کشاورزها را بهبود بخشیم و یک مرکز آموزشی برای مشتریان ایجاد کنیم. 
سوالات در مورد محصولات ارگانیک بذرام
کدام یک از بذرهای سایت بذرام ارگانیک هستند؟
همه محصولات ارگانیک نیستند.تمام محصولات گواهی شده ارگانیک با نماد OG مشخص شده اند و به صورت بخشی از نام محصول در وب سایت ما شناخته شده اند.
برای این که بذرها و گیاهان به صورت ارگانیک گواهی شوند باید دارای معیارهایی باشند: نباید شامل صفات اصلاح شده ژنتیکی باشند، باید بدون مواد غیر مجاز در کشاورزی ارگانیک رشد کنند و باید تحت نظر نمایندگی گواهی دهنده ارگانیک، بسته بندی محصولات انجام شود.
در حال حاضر حدود یک چهارم از دانه های ما گواهی نامه ارگانیک دارند. ما برای دست یابی به وسیع ترین مجموعه عملی از بهترین دانه های ارگانیک موجود تلاش می کنیم، زیرا بذرها محصولات را تولید می کنند. 
چرا همه بذرهای سایت بذرام ارگانیک نیستند؟
کار ما ارائه بهترین محصولات ارگانیک متنوع و در دسترس، طبق نیازهای مشتریان است. هر زمان که بذرهای ارگانیک به طور مداوم بازده سالمی داشته باشند، گیاهان یکنواخت و سالم به مقدار کافی در دسترس ما قرار می گیرد و ما دانه آن ها را به مشتریان ارائه می دهیم.
آیا بذرهایی که در سایت بذرام فروخته می شوند NOP-compliant (مطابق با برنامه ملی ارگانیک) هستند؟
بله، ما بذرهای NOP-compliant  نیز ارائه می دهیم که پرورش دهندگان محصولات ارگانیک می توانند از آن ها بهره مند شوند. 
بذرهای NOP-compliant موجود در سایت بذرام با یک ترکیب اختصاصی از میکروارگانیسم های مفید درمان می شوند که به حفظ دانه و ریشه های در حال رشد از پوسیدگی قارچی کمک می کند. این بذرها برای محیط های تحت شرایط استرس زا و در خاک های با سلامت میکروبی ایده آل کمتر پیشنهاد می شوند. بذرهایی که با این ترکیب درمان می شوند و در سایت بذرام به فروش می رسند عبارت اند از ذرت و پیاز.
تجهیزات پیشنهادی برای تولیدات ارگانیک
ما محصولات مطمئن مثل کود، آفت کش های ارگانیک و پایدار را برای کنترل بیماری به تولید کنندگان ارائه می دهیم. ما در سایت بذرام فقط محصولات قابل اعتماد، با کیفیت بالا ، سازگار و پایدار را پیشنهاد می کنیم.
ما همچنین برای اطمینان از استفاده موفقیت آمیز مشتریان از دانه ها و تجهیزات موجود در سایت، به مشتریان پشتیبانی ارائه می دهیم.
محصولاتی که با نماد OG مشخص شده اند با قوانین وزارت کشاورزی ایالات متحده منطبق هستند.
معنای NOP-compliant (مطابق با برنامه ملی ارگانیک)  چیست؟
زمانی که یک محصول NOP-compliant است به این معناست که همه استانداردهای تعیین شده توسط برنامه ارگانیک ملی وزارت کشاورزی ایالات متحده را دارد.
پرورش دهندگان محصولات ارگانیک از کدام یک از محصولات بذرام می توانند برای کنترل آفات و بیماری ها استفاده کنند؟
اگر به قسمت کود و سموم موجود در سایت بذرام مراجعه کنید، محصول ارگانیکی به شما نشان داده می شود که توسط نمایندگی های صدور گواهی نامه ارگانیک مورد تایید قرار گرفته است. این محصول یک بسته کامل حشره کش، قارچ کش و کود تقویتی ارگانیک است که تولید کنندگان ارگانیک می توانند از آن استفاده کنند.
بذرام چه کودی را برای تولید کنندگان محصولات ارگانیک پیشنهاد می کند؟

محصولی که در قسمت کود و سموم در سایت بذرام ارائه شده است، علاوه بر اینکه حشره کش و قارچ کش است یک کود ارگانیک می باشد که توسط نمایندگی های صدور گواهی نامه ارگانیک مورد تایید قرار گرفته و برای استفاده تولید کنندگان محصولات ارگانیک مناسب است.

آیا در سایت بذرام بذرهای GMO (بذرهای دستکاری شده ژنتیکی) نیز فروخته می شود؟
بذرام دانه هایی را ارائه می کند که به هیچ عنوان اصلاح شده مهندسی ژنتیک نیستند. علاوه بر این، در کشاورزی ارگانیک استفاده از مواد حاصل از اصلاح ژنتیکی ممنوع است. هیچ یک از بذرهای موجود در سایت بذرام GMO نیستند و بذرهای ارگانیک، دارای گواهی نامه ارگانیک می باشند.
آیا جوانه زنی بذرهای ارگانیک با بذرهای غیر ارگانیک متفاوت است؟
هر یک از بذرهای موجود در سایت بذرام مطابق با استانداردهای تضمین کیفیت می باشند. بنابراین اگر شما بذرهای ارگانیک و غیر ارگانیک را در شرایط مشابه از نظر جوانه زنی مقایسه کنید، هیچ تفاوتی در درصد ثابت جوانه زنی آن ها وجود نخواهد داشت. 
با این وجود در یک شرایط خاص، درصد جوانه زنی در برخی از بذرهای ارگانیک به صورت قابل توجهی بسیار بیشتر از  بذرهای غیر ارگانیک است.
 

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ