آموزش کاشت درخت گل ابریشم

درخت گل ابریشم
نام لاتین: Mimosa Tree
نام علمی: Albizia julibrissin
درخت گل ابریشم به دلیل شاخ و برگ و گل های معطر و صورتی بسیار زیبایی که دارد بسیار با ارزش است. این درخت غلاف هایی تولید می‌کند که در پاییز قابل برداشت هستند. درون غلاف ها تعدادی دانه وجود دارد که از آن ها می‌توان برای کاشت جدید استفاده نمود. درخت گل ابریشم در مناطقی که دمای هوا در زمستان 17- تا 1- درجه سانتی گراد است رشد می‌کند. بذرهای درخت گل ابریشم در شرایط گرم به خوبی رشد می‌کنند. درخت گل ابریشم رشد سریعی دارد و در برابر هرس سنگین مقاوم است به همین دلیل یک گیاه مناسب برای درست کردن بونسای می‌باشد.
چگونگی کاشت بذر درخت گل ابریشم
1 – بذرهای درخت گل ابریشم دارای پوسته سختی هستند، به همین دلیل باید قبل از کاشت بذرها را به مدت 24 ساعت در آب گرم قرار دهید تا پوسته بذرها نرم شوند. 
2 – بذرها را در بهار بعد از رفع سرما بکارید. برای هر بذر یک گلدان 13 سانتی متری آماده کنید. نصف گلدان را با شن و ماسه و نصف دیگر را با خاک لومی پر کنید و آن ها را باهم مخلوط نمایید. خاک را مرطوب کنید و بذر را به عمق 2 سانتی متر در خاک بکارید و یک لایه نازک شن و ماسه (5 میلی متر) روی خاک بریزید. در صورتی که می‌خواهید بذرها را در گلدان بکارید و در خانه نگهدارید می‌توان هر زمان از سال این کار را انجام داد، ولی باید شرایط مناسب (دما و نور) را برای گیاه فراهم نمود.
3 – گلدان را در یک مکان با آفتاب کامل قرار دهید. دمای مناسب برای جوانه زنی 20 تا 23 درجه سانتی گراد است. در صورتی که دمای هوا در طول روز بالاتر از 32 درجه سانتی گراد باشد، باید گلدان را در یک مکان سایه دار قرار دهید.
4 – بر رطوبت خاک نظارت داشته باشید. زمانی که یک سانتی متر از سطح خاک خشک شد به آن آب دهید به گونه ای که 5 سانتی متر از قسمت بالایی خاک مرطوب شود. از آبیاری بیش از حد جلوگیری کنید و اجازه ندهید خاک به طور کامل خشک شود، زیرا در این صورت بذر جوانه نخواهد زد.
5 – جوانه زنی معمولا سه هفته طول می‌کشد. بعد از جوانه زنی، شرایط مناسب برای گیاه همان شرایط قبل از جوانه زنی است. نهال را شش هفته قبل از شروع سرما در پاییز در مکان دائمی خود بکارید. یک مکان با آفتاب کامل و خاک دارای زهکشی خوب برای کاشت گیاه انتخاب کنید. درخت گل ابریشم باید 6 متر از دیوارها، خطوط برق، دیگر گیاهان و... فاصله داشته باشد. 
کودهای آهسته رهش برای درخت گل ابریشم مناسب هستند. کود NPK 10-10-10 یا 11-9-15 یا فرمول های مشابه برای این گیاه مناسب می‌باشند. درخت گل ابریشم بهترین پاسخ را زمانی که یک بار در سال به آن کود آهسته رهش داده می‌شود، دارد. یک زمان برای به کار بردن کود انتخاب کنید. یک روز در اوایل فصل رشد که هوا خیلی سرد یا گرم نیست برای کوددهی مناسب می‌باشد. روزی برای اضافه کردن کود انتخاب کنید که احتمال بارش باران سنگین بعد از آن کم باشد، زیرا باران سنگین باعث شسته شدن مواد مغذی می‌شود. کود را با توجه به دستورالعمل، استفاده کنید و بعد از آن به گیاه آب دهید. 
 

نکته: فاصله بین درختان گل ابریشم را 6 متر در نظر بگیرید.

درخت گل ابریشم

 

محصولات مرتبط

4 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ