پنج چیزی که باید راجع به گلدان‌ها بدانید

1. نوع خاک 

برای ایجاد یک باغچه با گلدان‌های زیبا، مهم این است که خاک گلدان‌ها به چه صورت است. باید از خاک‌های متراکم اجتناب کرد و به جای آن‌ها از خاک‌های زهکشی شده خوب بهره جست. 

2. سوراخ زهکشی در گلدان

ممکن است شما یک گلدان زیبایی داشته باشید؛ آیا این گلدان مناسب دارای سوراخ زهکشی هم هست؟! به خصوص در مورد گلدان‌های بزرگتر ممکن است یک سوراخ جوابگوی زهکشی مناسب برای آن‌ها نباشد، به همین دلیل تعداد سوراخ‌های زیر گلدان‌ها باید به اندازه ای باشد تا به زهکشی خوبی برسد.

3. گلدان‌های خوب برای گل‌های زیبا

هنگامی که می‌خواهید گلی را بکارید، به خوبی مطمئن شوید که خصوصیات این گل را می‌دانید و اینکه گل به راحتی در گلدان مستقر شود و آیا این گلدان می‌تواند از آب، نور خورشید و خاک خوبی بهره ببرد تا گل در آن خوب رشد کند؟! 

4. هرس کردن گیاهان درون گلدان؛ یک راه برای تمیز نگاه داشتن گلدان‌ها

اگر در یک نگاه باغچه و گلدان‌هایتان شلوغ به نظر می‌رسند و زیاد جالب نیستند باید دست به کار هرس کردن گل‌ها شد. این کار باغچه شما را منظم نشان می‌دهد و آن‌ها را سالم و زیبا نشان می‌دهد. 

5. کاشت چند گل در یک گلدان آن را زیباتر می‌کند. 

در ابتدا باید مطمئن شوید که آیا از عهده مراقبت از چند گیاه در یک گلدان، به خوبی برمی‌آیید؟! اگر پاسختان مثبت است باید بگوییم یک گلدان زیبا را خواهید داشت. می‌توانید با انتخاب ظرف مناسب چند گیاه را با سلیقه خود بکارید و از زیبایی آن بهره مند شوید. 


مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ