علت سرطان

سبزیجات ارگانیک

 

 

پیش از خواندن مقاله علت سرطان این کلمات را در اینترنت جستجو کنید: سموم شیمیایی و سرطان٬ خطر استفاده از سموم در محصولات کشاورزی٬ تاثیر کودها و گسترش بیماری های سرطانی٬ مصرف کودهای شیمیایی و سونامی سرطان در ایران٬ قاتلین خوشمزه٬ ایرانیان رکورد دار سرطان در جهان و بسیاری دیگر که عناوینی از اخبار سرطان در ایران است. بسیار ناراحت کننده است که من یا شما به زودی سرطان خواهیم گرفت. این واقعیتی است که نباید از آن فرار کرد٬ بلکه باید به دنبال حذف علت یا علت های آن پرداخت که یقینا در نزدیکی ما هستند.

در بسياري از كتاب ها و مقالات عمومي و تخصصي به ارزشمند بودن مصرف ميوه جات و مخصوصا سبزيجات اشاره مي شود. سبزي جات يكي از ارزشمندترين خوراكي ها در دنيا مي باشند و مصرف آن به صورت روزانه توصيه شده. شايد شما هم تا به حال اين طور فكر مي كرديد، در اين مطلب كوتاه سعي دارم تا نظر شما را تا حدودي نسبت به مصرف ميوه و سبزي جات تغيير دهم. اين بار با نگاهي واضح به اين خوراكي ها نگاه خواهيم كرد تا براي ما روشن شود كه چرا در طي سال هاي اخير آمار سرطان به نحو عجيبي در كشور بالا رفته. در این جا بی ربط نیست اگر این لطیفه را عنوان کنیم:

دزدی مشغول بریدن قفل درب مغازه ای بود. کسی از نزدیکی او رد می شد. با دیدن دزد رو به او کرد و گفت: ای مرد چه می کنی؟ دزد گفت: ساز می زنم. مرد عابر گفت: چه سازی است که صدا ندارد؟ دزد گفت: صدا دارد٬ فردا خواهی شنید. سرطان نیز این گونه می نوازد.

ميوه و سبزي جات براي هر فردي لازم است، و در صورت عدم مصرف آن كمبودهاي ويتاميني و معدني رخ می دهد که بسیار سخت می توان با دیگر مواد خوراکی آن را تامین کرد. پس نه تنها مضر نيست بلكه ضروري و حياتي است. اما ...

توليدكنندگان ميوه و سبزيجات در كشور ما در كشت هاي باز و گلخانه اي براي افزايش توليد و كاهش صدمات آفت ها به محصول٬ از انواع آفت كش و قارچ كش استفاده مي كنند. اين ها اغلب تركيبات شيميايي هستند كه براي آفات كشنده اند و همچنين براي انسان. مورد دوم باعث شده است تا دوره منع مصرف يا دوره كارنس براي تمام سموم تعيين شود، اما مشكل واقعي زماني اتفاق مي افتد كه بيشتر سبزيجات و ميوه جات مانند خيار يا گوجه فرنگي به صورت روزانه برداشت مي شود و كشاورز نمي تواند ٢٠ يا ٣٠ روز بعد از سمپاشي برداشت را انجام دهد. سموم در پوست، بافت و حتي بذر باقي مي ماند. همان طور كه مي دانيد مصرف مقدار مشخصي سم عارضه مسموميت را ايجاد مي كند، اما مقدار كم سم در دراز مدت باعث ضعف سيستم ايمني و در نهايت سرطان مي شود.

اکنون سرطان در ایران از متوسط جهانی پایین تر است اما رشد این بیماری بسیار زیاد شده به طوری که دکتر محمد اسماعیل اکبری در نشست خبری مرکز تحقیقات سرطان ایران از این موضوع ابراز نگرانی کرد و این رشد را نگران کننده خواند. در گذشته در کشور ما این بیماری بسیار نادر بود تا حدی که نام بردن از آن بسیار زشت و ناپسند خوانده می شد٬ اما اکنون بیشتر خانواده های ایرانی یک یا چند فرد را در نزدیکی خود می بینند که از این بیماری رنج می برد و یا با مبتلا شدن به آن از دنیا رفته است.

اگر وسعت دیدمان را بیشتر باز کنیم می بینیم سرطان در کشورهای توسعه یافته گسترش یافت و با پیشرفت تکنولوژی در کشورهای در حال توسعه آغاز شد. رشد جمعیت و نیاز به تولید بالای کشاورزی٬ صنعت کشاورزی را با سموم و کودهای شیمیایی آشنا کرد و مصرف بی رویه از آن منجر به انتقال سموم از محصولات کشاورزی به ساکنین کره زمین شد. نه تنها انسان از آن استفاده کرد بلکه حیواناتی که از مراتع و علوفه تولید بشر استفاده می کردند مقدار کم سم را در بدن خود وارد کردند و سپس دوباره به انسان منتقل شد.

متاسفانه ما مجبوربم با دانستن این موارد باز هم از محصولات سمی و سرطان زا استفاده کنیم. محصولات باغی و زراعی سالم و ارگانیک یا تولید نمی شوند و اگر هم می شوند به مقدار محدود و با قیمتی بسیار گران عرضه می شوند که برای هر کسی قابل استفاده نیست به طوری که در بازارهای آمریکا٬ سبزیجاتی که به روش ارگانیک و بدون سم تولید شده اند قیمتی بیش از ۵ برابر مشابه سم خورده را دارا هستند. چه باید کرد را به درستی نمی دانم اما مواردی وجود دارد که شاید بتواند به پیشگیری از سرطان کمک کند.

 

  • اگر می توانید پوست میوه و سبزیجات را بکنید. مقدار زیادی سم روی پوست و لایه های سطحی آن ذخیره می شود که با پوست کندن رفع می شود.

  • از میوه هایی با آنتی اکسیدان بالا استفاده کنید. پرتقال خونی٬ توت فرنگی٬ انواع کلم٬ گوجه فرنگی٬ تره فرنگی و بسیاری دیگر.

  • از بازار های محلی خرید کنید. در این بازارها که افراد محلی میوه و سبزیجاتی که خود کاشته اند را عرضه می کنند که عمده آن بدون سم و عاری از کود های شیمیایی است. به کیفیت پایین ظاهر محصولات٬ به هیچ وجه توجه نکنید.

  • اگر امکان کاشت سبزیجات و صیفی جات را دارید حتما این کار را انجام دهید. حتی یک گلدان ریحان یا یک بوته گوجه فرنگی جدا از زیبایی که در خانه دارد می تواند در پیشگیری از انواع سرطان موثر باشد. دانشمندان آمریکایی در مطالعه ای به این نتیجه رسیدند که مصرف یک وعده غذای ارگانیک در هفته تا ۵۰٪ در پیشگیری از سرطان موثر است.

دلیل سرطان چیست؟

 بسیاری از افراد از من می پرسند سرطان از چی پیدا میشود؟   اگر به شما بگویم چرا سرما می خورید به طور حتم پاسخ های متفاوتی خواهید داد که همگی درست هستند. چون درک درستی  از سرماخوردگی و علل آن دارید یا بهتر است بگوییم می دانید سرماخوردگی چیست!

این مقاله را مشاهده کنید:

استفاده از سم دیازینون می تواند منجر به سرطان ریه شود. (این سم در کشور ایران به شدت مصرف می شود علی‎العموم و در استان های شمالی نظیر استان مازندران مصرف می شود علی‎الخصوص) به همین دلیل امار سرطان ریه در استان مازندران به طور نسبی بالاتر و بسیار معنی دار است.

اما در مورد علت سرطان و سرطان که مخصوصا این روزها موضوع مهمی است بیشتر خواهیم گفت. لطفا سوالات خود را درباره علل سرطان برای ما در بخش نظرات بنویسید تا ضمن ئاسخ با آن ها این مقاله را تکمیل کنیم.

 

از دشمن ملایم زنهار بر حذر باش   چون سگ خموش افتاد ناگاه گیر باشد

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

7 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ