میوه های قادر به رشد در سایه

بلوبری، توت فرنگی و تمشک برای تولید میوه به آفتاب کامل نیاز دارند ولی آن ها تنها گزینه های شما برای تولید میوه نیستند. اگر شما یک حیاط سایه دار دارید می توانید انواع توت های خوشمزه بدون نیاز به میزان زیادی نور خورشید تولید کنید و به زیبایی باغ خود بیافزایید.

شاه توت

شاه توت هم در آب و هوای گرم و هم در آب و هوای سرد رشد می کند. بوته برای تولید توت های سیاه به میزان زیادی نور خورشید مستقیم نیاز ندارد. شاه توت در آب و هوای خنک تر میوه های خوشمزه تری تولید می کند. بوته های شاه توت می توانند با دریافت دو یا سه ساعت نور خورشید در روز، میزان زیادی میو تولید کنند. بوته شاه توت در صورتی که نور بیشتری دریافت کند توت های بزرگ تری تولید می کند، بدون نور خورشید توت ها به همان اندازه شیرین هستند ولی اندازه کوچکتری دارند.

شاه توت

انگور فرنگی

انگور فرنگی معمولا به رنگ قرمز تیره یا صورتی کم رنگ است. بعضی از گونه های انگور فرنگی میوه های سیاه رنگ نیز تولید می کنند. انگور فرنگی اغلب در تهیه مربا و ژله استفاده می شود اما می توان آن را به صورت تازه نیز مصرف نمود. بوته انگور فرنگی خیلی به دریافت نور خورشید حساس نیست و تنها با دریافت چند ساعت نور خورشید در روز می تواند میوه تولید کند. بوته های انگور فرنگی می توانند شرایط سایه را تحمل کنند و با این حال باز هم هر بوته سالانه به میزان 4 لیتر میوه تولید کند. این گیاه می تواند انواع میوه های خوشمزه و آبداری تولید نماید.

انگور فرنگی

زغال اخته

بوته زغال اخته برای تولید میوه به شرایط عالی نیاز ندارد. بوته زغال اخته تمایل دارد در سایه کاشته شود، در این صورت میوه های بهتر و خوشمزه تری تولید می کند. زیستگاه طبیعی بوته زغال اخته در زیر درختان و درختچه های بلندتر است به همین دلیل در شرایط سایه نسبت به زمانی که در معرض نور خورشید قرار می گیرد رشد بهتری دارد.

زغال اخته

سایر توت ها

مویز که تقریبا مانند انگور فرنگی است ولی اندازه کوچکتری دارد، در شرایط سایه دار قادر به تولید میوه می باشد. مویز به نور مستقیم خورشید نیاز ندارد و زمانی که در سایه کاشته می شود میوه های خوشمزه تری تولید می کند. انواع بلوبری که برای تولید مربا و ژله پرورش داده می شوند تمایل دارند در نقاط سایه روشن کاشته شوند. انواع دیگر توت ها که بوته های کوچکی دارند و نزدیک به سطح زمین رشد می کنند نیز تمایل دارند در مکان های سایه دار کاشته شوند و به نور خورشید زیادی نیاز ندارند.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

3 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ