آماده کردن گیاه بلوبری برای زمستان

بلوبری

بلوبری یکی از گیاهانی است که باردهی بسیار بالایی داشته و به مراقبت کمی نیاز دارد و تنها با کمی توجه می‌تواند به خوبی رشد کند. یکی از مواردی که برای کاشت بلوبری باید به آن توجه زیادی شود خاکی است که بلوبری در آن کاشته می‌شود. بلوبری یکی از گیاهان اسید دوست است و PH مناسب برای رشد آن 4.8 تا 5.5 می‌باشد. در طول زمستان گیاه بلوبری باید هرس شود و تمامی شاخه های مرده آن حذف شوند. گیاه بلوبری در طول زمستان به مراقبت چندانی نیاز ندارد و فقط باید آن را برای شب های سرد آماده کرد.

چگونگی آماده کردن گیاه بلوبری برای زمستان

1 – تمام شاخه های آسیب دیده و شاخه هایی که به نظر می‌رسد توسط حشرات آسیب دیده اند را حذف کنید. شاخه هایی که از یکدیگر رد شده اند و نمای شلوغی را به وجود آورده اند نیز مرتب نمایید. شاخه هایی که در سال جاری رشد کرده اند را حذف نکنید و تمام شاخه هایی که بیش از هشت سال سن دارند را هرس کنید. در هر گیاه بالغ حداقل باید 20 شاخه حذف شود.

2 – PH و محتوی تغذیه ای خاک را در اواخر پاییز بررسی کنید. در صورت لزوم برای کاهش PH در هر 9 متر مربع نیم تا 2 کیلو گوگرد استفاده کنید. خاک های رسی نسبت به خاک های شنی به گوگرد بیشتری برای کاهش PH نیاز دارند. گوگرد را به طور مساوی بر روی خاک پخش کنید، بدون این که روی گیاه ریخته شود. نیازی نیست گوگرد را با خاک مخلوط کنید، زیرا ریشه های بلوبری نزدیک سطح خاک هستند و به راحتی آسیب می‌بینند. 

3 – بر اساس سن گیاه از کود نیترات آمونیوم استفاده کنید. برای گیاهان یک تا دو ساله از یک اونس (28 گرم) نیترات آمونیوم، برای گیاهان سه ساله از یک و نیم اونس و برای گیاهان 4 ساله از دو اونس کود نیترات آمونیوم استفاده نمایید، به همین ترتیب هر چقدر گیاه سن بیشتری داشته باشد میزان نیترات آمونیوم را بیشتر کنید.

4 – بعد از اضافه کردن کود، روی خاک یک لایه 10 تا 15 سانتی متری مالچ اضافه کنید. سپس آبیاری انجام دهید تا کود به خوبی در خاک نفوذ کند.

وسایلی که شما نیاز دارید:

قیچی هرس

کیت تست PH خاک

گوگرد

کود آمونیوم نیترات

مالچ

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ