زمان صحیح برای برداشت کلم بروکلی

چگونه بفهمیم کلم بروکلی چه زمانی برای چیدن آماده است؟

کلم بروکلی

شما باید کلم بروکلی را در زمان مناسب برداشت کنید تا بتوانید از بهترین طعم و بافت کلم بروکلی بهره مند شوید. اما دانستن زمان صحیح برداشت به دقت زیاد و تکرار نیاز دارد. کلم بروکلی یک محصول فصل سرد است که معمولا در اوایل بهار کاشته می‌شود و در اوایل تابستان برداشت می‌شود، یا در اواخر تابستان کاشته می‌شود تا در اواخر پاییز برداشت شود. در آب و هوای گرم تر شما حتی می‌توانید کلم بروکلی را در زمستان هم برداشت کنید. اگر شما فضای محدودی برای کاشت سبزیجات دارید، کلم بروکلی یک انتخاب خوب و صحیح برای کاشت می‌باشد، زیرا کلم بروکلی سرشار از ویتامین های A، B6 ، C و همچنین فولات، فیبر، کلسیم و آهن است. سرهای کلم بروکلی را چندین روز می‌توان در یخچال نگه داری نمود.

چگونگی فهمیدن زمان مناسب برای برداشت کلم بروکلی

1 – خوشه های برگ مرکزی را به طور منظم برای اولین نشانه های تولید خوشه گل بررسی کنید. اگرچه کلم بروکلی از سبزیجات بسیار سالم و مغذی در نظر گرفته می‌شود ولی بخش گسترده ای از گیاه کلم بروکلی که مصرف می‌شود در واقع یک گل است.

2 – زمانی که خوشه گل مرکزی را دیدید، از روز بعد بر رشد گل مرکزی کلم بروکلی نظارت داشته باشید.

3 – به سایز خوشه گل توجه داشته باشید و آن را اندازه گیری نمایید. به طور کلی زمانی که قطر سر کلم بروکلی به 10 تا 20 سانتی متر رسید قابل برداشت است.

4 – سر کلم بروکلی را زمانی که سفت است برداشت کنید. سر کلم بروکلی را از ساقه ای که برگ ها از آن ظاهر شده اند از پایه برش دهید. 

5 – زمانی که متوجه خوشه گل زرد شدید و یا زمانی که متوجه شدید سر کلم بروکلی در حال باز شدن و جدا شدن است، سر کلم را بلافاصله جدا کنید. در صورت دیدن گل های زرد بلافاصله آن ها را حذف کنید. زیرا باعث می‌شوند طعم کلم بروکلی تلخ شود.

6 – بر شاخه های جانبی باقی مانده برای نظارت بر توسعه سرهای کوچک تر کلم بروکلی نظارت کنید. پس از برداشت سر اصلی کلم بروکلی، شما می‌توانید تا شش بار دیگر از سرهای جانبی کلم بروکلی، برداشت انجام دهید.

7 – سرهای جانبی کلم بروکلی را زمانی که سبز پر رنگ و سفت هستند برداشت کنید.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ