سبزیجات قابل کشت در مناطق گرمسیری

پرورش سبزیجات در مناطق گرمسیری
همیشه حشرات در آب و هوای گرم بیشتر از آب و هوای سرد هستند، اما در آب و هوای معتدل حشرات بیشتری وجود دارد. در خاک های مرغوب تر، سبزیجات کمتر مستعد ابتلا به بیماری ها و حشرات هستند. سبزیجات حفاظت شده بیمار نمی شوند و آفات را هم جذب نمی کنند.
بعضی از گیاهان مانند گل کلم ها یا کاهو، حرارت را دوست ندارند. بیشتر گیاهان مدیترانه ای مثل گوجه فرنگی، می توانند رطوبت را تحمل کنند.
گرمای زیاد و رطوبت زیاد باعث تنش گیاه می شود و اگر گیاه تنش داشته باشد حشرات را به خود جذب می کند. حشرات می توانند استرس و تنش گیاهان را احساس کنند. گیاهان در حالت تنش و استرس  موادی تولید می کنند که حشرات می توانند آن را تشخیص دهند. 
حشرات یک نشانه هستند نه هسته مشکل ! خاک خوب می تواند از این مشکلات جلوگیری کند. 
بنابراین شما می توانید با کاشت سبزیجات خود در یک مکان مناسب با خاک خوب، عمیق و رطوبت کافی از بروز مشکلات جلوگیری کنید.  در آب و هوای گرم باید سبزیجاتی کاشته شود که توانایی تحمل گرما را داشته باشند. 
سبزیجات مناسب برای پرورش در مناطق گرمسیری
در اینجا چند پیشنهاد برای پرورش سبزیجات در مناطق گرمسیری موجود می باشد:
گوجه فرنگی در طول زمستان و فصل خشک رشد می کند، ولی برای منطق گرمسیری ارقامی از گوجه مناسب تر است که تحمل بیشتری نسبت به گرما داشته باشند. گوجه فرنگی گیلاسی  از انواع گوجه های بزرگتر مقاوم تر است.
در مناطق گرمسیری حتی در زمستان و فصل خشک، پرورش انواع کاهوی مقاوم نیز موفقیت آمیز نبوده است. در مناطق گرمسیری فقط باید کاهوی برگ باز پرورش داده شود. 
در مناطق گرمسیری انواع کاهوی برگ باز بلوطی مقاوم به گرما پرورش داده می شود.
چند گیاه دیگر وجود دارد که در مناطق گرمسیری می توان جایگزین کاهو کرد: اسفناج سیلان، بامیه و کلم بروکلی که در برابر گرما تحمل بیشتری نسبت به کاهو دارند. سبزیجات خردل نیز در آب و هوای گرم رشد خوبی دارند. 
بادمجان، فلفل و ذرت شیرین در آب و هوای گرم بدون مشکلی رشد می کنند. همچنین می توان موسیر گرمسیری را به جای پیاز کاشت. همه سبزیجات غده ای نشاسته دار مثل سیب زمینی در مناطق گرمسیری به خوبی رشد می کنند. 
حبوبات مانند لوبیای گرمسیری، فقط در طول تابستان در مناطق گرم به خوبی رشد می کنند. بسیاری از دانه ها که با پوشش رشد می کنند قابل پرورش هستند، مثل ماش، سویا، نخود.
در صورتی که بتوانید کدو تنبل را از سوسک کدو و کپک حفظ کنید، می توانید آن را هم پرورش دهید. 
 
 

محصولات مرتبط

1 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ