طریقه صحیح چیدن برگ های ریحان

طریقه صحیح چیدن برگ های ریحان و عوامل تاثیر گذار در عطر و طعم ریحان 
معمولا افرادی که به آشپزی و طبخ غذاهای مدیترانه ای علاقه دارند، به عطر و طعم ریحان اهمیت زیادی می دهند. مانند بسیاری از سبزیجات دیگر، ریحان تازه طعم بسیار بهتری نسبت به ریحان خشک شده دارد. طریقه برداشت برگ های ریحان می تواند در طعم و مزه آن تاثیر بگذارد. برگ هایی که چیده می شوند و حتی زمان چیده شدن برگ های ریحان در طول روز می تواند در طعم و مزه ریحان تاثیر داشته باشد. 
 
طریقه صحیح چیدن برگ های ریحان
 
طریقه صحیح چیدن برگ های ریحان
1 – هر روز گیاهان ریحان را برای دیدن جوانه گل بررسی کنید . هنگامی که متوجه شدید که جوانه گل در حال شکل گرفتن است، زمان برداشت برگ های ریحان می باشد. در این زمان ریحان عطر و طعم بسیار خوبی دارد.
2 – برگ های ریحان را هر روز صبح زود بچینید، درست بعد از زمانی که شبنم روی برگ ها تبخیر شده است (قبل از اینکه خورشید به طور کامل طلوع کند). در این زمان ریحان در بالاترین سطح خود در عطر و طعم می باشد.
3 – برش را با استفاده از یک چاقوی تیز انجام دهید و برگ ها را به صورت جفت از بالای گیاه ریحان بچینید. برگ های جفت را با 0/5 سانتی متر از ساقه بچینید. این کار اجازه خواهد داد که برگ های ریحان دوباره رشد کنند و باردهی بیشتر شود و در عرض دو تا سه هفته می توان برداشت برگ های ریحان را دوباره انجام داد.
ذخیره سازی ریحان با منجمد کردن برگ ها
اگر نمی توانید ریحان را بلافاصله بعد از برداشت مصرف کنید، آن ها را با منجمد کردن ذخیره کنید. این کار کمک می کند تا عطر و طعم ریحان حفظ شود. برگ ها را در یک کیسه فریزر کوچک قرار دهید و یا برگ های ریحان را ریز ریز کرده و آن ها را در سینی های یخ مکعبی قرار دهید و سپس با مقدار کمی آب پوشش دهید و منجمد کنید.
 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ