آب و هوای مناسب برای کاشت پشن فروت

پشن فروت یک گیاه چند ساله است که به صورت بالارونده رشد می‌کند و گل های زرق و برق دار فوق العاده زیبایی به وجود می‌آورد. برگ ها به صورت لوب دار و همیشه سبز هستند، میوه های پشن فروت به رنگ های بنفش، نارنجی، زرد و قرمز می‌باشند. این گیاه بومی جنوب آمریکا است و یک گیاه نیمه گرمسیری می‌باشد، دوست دار هوای گرم بوده و به دمای انجماد حساس است.
مقاومت گیاه پشن فروت نسبت به آب و هوا
گیاه پشن فروت در مناطقی که دمای هوا در زمستان 3- تا 7 درجه سانتی گراد است قابل کاشت می‌باشد و در مناطقی که دمای هوا در زمستان کمتر از صفر درجه سانتی گراد نباشد بدون هیچ مشکلی رشد می‌کند. در مناطقی که دما در زمستان کمتر از 3- درجه سانتی باشد برخی از شاخ و برگ های گیاه می‌افتند یا ممکن است گیاه بمیرد. پشن فروت در آب و هوای گرم به خوبی رشد می‌کند و تنها زمانی از گرما رنج می‌برد که دمای هوا بالاتر از 38 درجه سانتی گراد باشد.
مکان کاشت پشن فروت
در مناطقی که دمای هوا در زمستان 7 درجه سانتی گراد یا بیشتر است، گیاه باید در مکانی کاشته شود که در بعد از ظهر سایه داشته باشد. در سایر مناطق گیاه پشن فروت باید در آفتاب کامل کاشته شود. پشن فروت را می‌توان در گلدان کاشت و در خانه نگه داری نمود، زمانی که در خانه نگه داری می‌شود باید در یک پنجره آفتابی قرار بگیرد. در مناطقی که زمستان های سردی دارند باید پشن فروت را در گلدان کاشت تا در زمستان آن را به داخل خانه یا گلخانه منتقل کرد. پشن فروت زمانی که در خاک های مرطوب با زهکشی خوب کاشته می‌شود و از بادهای قوی محافظت می‌گردد به خوبی رشد می‌کند.
حفاظت از پشن فروت در برابر سرما
گیاه پشن فروت دارای ریشه های قوی است که معمولا در طول زمستان زنده می‌ماند. بهترین راه برای حفظ گیاه پشن فروت از سرما این است که آن را در نزدیکی یک دیوار یا موارد مشابه کاشت، زیرا دیوار نور خورشید را به گیاه منعکس می‌کند و گیاه را گرم نگه می‌دارد. گیاهان بالغ به دلیل اندازه بزرگی که دارند به سختی می‌توان برای آن ها یک پوشش مناسب تهیه کرد تا در برابر سرما از آن ها محافظت کرد ولی برای گیاهان جوان که اندازه کوچکتری دارند می‌توان یک پوشش تهیه نمود تا از سرمای زمستان محافظت شوند.
کاشت پشن فروت
پشن فروت را می‌توان هم از طریق بذر و هم از طریق قلمه کاشت ولی معمولا از طریق بذر کاشته می‌شود، زیرا کاشت آن از طریق بذر موفقیت آمیزتر است. جوانه زنی بذر معمولا چند هفته طول می‌کشد اما ممکن به چند ماه هم برسد. برای افزایش در سرعت جوانه زنی بذر پشن فروت، باید یک شب قبل از کاشت بذر را در آب خیساند. سینی بذر یا گلدان را باید در دمای 21 تا 27 درجه سانتی گراد قرار داد تا جوانه زنی انجام شود. بذرهای کاشته نشده پشن فروت را باید در دمای 10 درجه سانتی گراد نگه داری نمود.

گیاه پشن فروت

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ