نیازهای کلم بروکلی برای رشد مطلوب

کلم بروکلی

نیازهای کلم بروکلی برای رشد چیست؟

کلم بروکلی یک محصول فصل سرد است که می‌توان آن را به صورت پخته و خام مصرف نمود. کلم بروکلی باید قبل از باز شدن گل ها برداشت شود. گل ها معمولا در هوای گرم باز می شوند. ارائه یک مکان کاشت مناسب و مراقبت از گیاهان کلم بروکلی، آن ها را تشویق می‌کند تا محصولات با کیفیتی تولید کنند و از آفات و بیماری ها نیز محافظت شوند.

مکان کاشت و دما

کلم بروکلی در مکانی که آفتاب کامل است بهترین رشد را دارد. مکان کاشتی که انتخاب می‌کنید نباید گود باشد، زیرا در زمان بارش باران آب در آن منطقه جمع می‌شود و به گیاهان کلم بروکلی آسیب وارد می شود. کلم بروکلی در دمای 7 تا 23 درجه سانتی گراد رشد می‌کند، اما می‌تواند دمای کمی سردتر را هم تحمل کند. انواع کلم بروکلی فصل کوتاه، در عرض 90 روز به بلوغ می رسند و برای کاشت بهاری در مناطقی که زمستان های ملایم دارند مناسب است. کلم بروکلی هایی که فصل رشد طولانی دارند، بعد از 120 روز به بلوغ می رسند و برای کاشت در مناطقی که به ندرت در زمستان دچار یخ زدگی می‌شوند به عنوان محصول پاییزی و زمستانی مناسب می باشد. 

خاک

PH خاکی که کلم بروکلی در آن کاشته می‌شود باید 6 تا 6.8 باشد. بهتر است قبل از کاشت کلم بروکلی، PH خاک را تست کرد. برای این کار از کیت های تست PH خانگی می توان استفاده نمود. در صورتی که محدوده PH از این میزان بیشتر باشد باید برای پایین آوردن آن از گوگرد استفاده کرد. در صورتی که PH پایین تر از میزان مطلوب باشد برای بالا بردن آن باید از آهک استفاده نمود. کلم های بروکلی در خاک های غنی که مقدار زیادی مواد ارگانیک دارد به خوبی رشد می کند. مخلوط کردن کمپوست با خاک قبل از کاشت کلم بروکلی، محتوی مواد ارگانیک خاک را بهبود می‌بخشد. کمپوست مواد مغذی کافی برای گیاهان جوان را تامین می‌کند. در طول فصل رشد از کودهای غنی از نیتروژن برای تغذیه گیاه باید استفاده کرد.

آبیاری

نیازهای آبیاری کلم بروکلی به میزان بارش طبیعی در طول فصل رشد بستگی دارد. کلم بروکلی برای رشد و شکل گیری به 1 تا 2 اینچ آب در هفته نیاز دارد. آبیاری باید به طور آهسته و مستقیما در خاک انجام شود. در هنگام آبیاری نباید گیاه را خیس کرد، زیرا باعث ایجاد بیماری در گیاه می‌شود. در طول دوره خشک یک یا دو بار آبیاری در هفته کافی است. اضافه کردن یک لایه 5 سانتی متری مالچ بر روی خاک باعث می‌شود تا رطوبت خاک حفظ شود و همچنین دمای خاک خنک نگه داشته شود. مالچ باید با فاصله 7 سانتی متری از پایه کلم بروکلی اضافه شود.

پیشگیری از ایجاد آفات

علف های هرز در به دست آوردن مواد مغذی خاک با گیاهان کلم بروکلی به رقابت می پردازند، همچنین به عنوان یک میزبان برای حشرات و آفات نیز هستند. با اضافه کردن مالچ از رشد علف های هرز جلوگیری می‌شود. با از بین بردن علف های هرز به طور منظم از پیدایش آفات جلوگیری می‌شود. هر سال کلم بروکلی را در یک مکان جدید بکارید، با این کار حشرات و بیماری ها به حداقل می رسند. گیاهان را به طور منظم بازرسی کنید تا در صورت وجود مشکل، قبل از این که مشکل به کل گیاهان سرایت کند بتوانید به راحتی آن را برطرف کنید. گیاهان آلوده به آفات را از بین ببرید. بسیاری از مشکلات کپک گیاهی با قارچ کش قابل درمان می‌باشد.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ