آموزش کاشت پشن فروت در گلدان

پشن فروت از گیاهانی است که به خوبی در گلدان رشد می‌کند. کاشت پشن فروت در گدان در هر آب و هوایی ممکن است و می‌توان آن را در خانه یا یک مکان حفاظت شده دیگر نگه داشت و یا آن را خارج از خانه نگه داری نمود و در طول ماه های سرد گیاه را به داخل خانه منتقل کرد. در صورتی که می‌خواهید فقط یک گیاه پشن فروت در گلدان بکارید، باید یک گونه خود گرده افشان را برای کاشت انتخاب کنید. پشن فروت های بنفش خود گرده افشان می‌باشند. 
چگونگی کاشت پشن فروت در گلدان
1 – یک گلدان 30 لیتری تهیه کنید. آن را با یک خاک با کیفیت گلدان پر نمایید. PH مناسب خاک برای پشن فروت 6 تا 6.5 می‌باشد. همچنین می‌توانید گلدان را با قسمت های مساوی شن و ماسه، پیت ماس، پوست خرد شده درخت یا پرلیت پر کنید. در ته گلدان سوراخ زهکشی قرار دهید. 2.5 سانتی متر از قسمت بالایی گلدان را خالی بگذارید. استفاده از یک گلدان بزرگ تر برای پشن فروت اجازه می‌دهد تا فضای کافی برای یک داربست بزرگ تر فراهم شود.
2 – نهال پشن فروت موجود در گلدان قدیمی را از گلدان خارج کنید و آن را بلافاصله بکارید.
3 – هر نهال پشن فروت باید در یک گلدان کاشته شود. یک سوراخ کمی بزرگ تر از توپ ریشه در خاک گلدان حفر کنید. خاک خارج شده را در یک ظرف قرار دهید. نهال پشن فروت را در سوراخی که حفر کرده اید قرار دهید و خاکی که قبلا خارج کرده بودید را در اطراف نهال بریزید و گودال را پر کنید. سپس با دست خاک اطراف نهال را کمی فشار دهید.
4 – خاک را مرطوب کنید، به صورتی که کل خاک به طور مساوی مرطوب شود و آب از سوراخ زهکشی گلدان خارج گردد. آب خارج شده از گلدان را دور بریزید و گلدان را در یک مکان دارای آفتاب کامل قرار دهید.
5 – یک داربست به ارتفاع 60 تا 90 سانتی متر تهیه کنید و آن را در گلدان قرار دهید، در هنگام قرار دادن داربست مواظب باشید به ریشه آسیبی وارد نشود. گلدان هایی در بازار موجود هستند که داربست هم دارند و داربست بخشی از طرح گلدان است.
6 – در طول ماه های گرم می‌توان گلدان را خارج از خانه نگه داری کرد. گلدان باید در مکانی قرار بگیرد که در معرض باد نباشد. گیاه پشن فروت را در آفتاب کامل قرار دهید، به گونه ای که حداقل روزی 6 ساعت نور مستقیم خورشید در اختیار گیاه قرار بگیرد.
7 – در فصل بهار یک بار و در تابستان ماهی یک بار به گیاه پشن فروت کود دهید. کودهای ارگانیک کم نیتروژن برای گیاه پشن فروت مناسب هستند. خاک را همیشه مرطوب نگه دارید. گیاه پشن فروت برای این که رشد خوبی داشته باشد به میزان کافی آب و مواد مغذی نیاز دارد.
وسایلی که نیاز دارید:
گلدان
خاک با کیفیت گلدان
شن و ماسه
پوست درخت یا پرلیت
داربست

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کاشت و پرورش پشن فروت به این لینک مراجعه کنید.

کاشت پشن فروت در گلدان

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ