چه گیاهانی را می‌توان در نزدیکی بلوبری کاشت؟

بوته بلوبری

بوته های بلوبری در صورتی که به خوبی مراقبت شوند می‌توانند 50 تا 100 سال زندگی کنند. بلوبری بومی آمریکای شمالی است و میوه های آبی شیرینی تولید می‌کند که می‌توان آن ها را به صورت تازه مصرف کرد یا آن ها را در دسر، مربا، ژله و ... استفاده نمود. بسیاری از گیاهان اسید دوست رشد خوبی در نزدیکی بلوبری دارند.

بوته های گل

درختچه های گل اسید دوست که چشم انداز بسیار زیبایی به وجود می‌آورند و در فصل رشد گل های رنگارنگی به وجود می‌آورند برای کاشت در نزدیکی بلوبری مناسب هستند. درختچه های گل مانند آزالیا و خرزه هندی از گل های اسید دوست هستند. از دیگر گل ها می‌توان گل کاملیا را نام برد که یک گیاه همیشه سبز است و دارای برگ های سبز تیره ای می‌باشد، ارتفاع این گیاه به 180 تا 240 سانتی متر می‌رسد و از زمستان تا بهار گل های قرمز بزرگ و بسیار زیبایی تولید می‌کند. گل گاردنیا که گل های سفید ستاره ای شکل از بهار تا تابستان به وجود می‌آورد و به ارتفاع 60 تا 90 سانتی متر بلند می‌شود نیز برای کاشت در نزدیکی بلوبری مناسب می‌باشد.

درختچه های میوه دار

زمانی که درختچه های میوه دار در نزدیکی بلوبری کاشته می‌شوند، تابستانی با میوه های فراوان به وجود می‌آورند. یکی از درختچه های مناسب برای کاشت در نزدیکی بلوبری تمشک قرمز است که بومی آمریکای شمالی می‌باشد. برگ های سبز این درختچه به عنوان چای استفاده می‌شوند و گل های سفید آن در تابستان به تمشک های قرمز خوراکی تبدیل می‌شوند. این درختچه می‌تواند تا ارتفاع 3 متر رشد کند ولی با هرس می‌توان آن را به اندازه دلخواه رساند. 

علف های زینتی

گراس صورتی یک علف زینتی است که ساقه های بلند به ارتفاع 120 سانتی متر و گل های صورتی بسیار زیبایی دارد. این گیاه نیز مانند بلوبری یک گیاه اسید دوست است. علف واریگاتا اندازه بلندی دارد و در اواخر تابستان گل های بنفش بسیار زیبایی تولید می‌کند و برای کاشت در نزدیکی بلوبری مناسب است.

گیاهان چند ساله

گیاهان چند ساله لازم نیست که هر سال دوباره کاشته شوند و برای بوته های بلوبری نیز مشکلی ایجاد نمی‌کنند. گیاه هوستا و گیاه خربق زرد مانند بلوبری خاک های اسیدی را ترجیح می‌دهند. گیاه هوستا برگ های بزرگ به رنگ زرد طلایی تولید می‌کند و به اندازه 60 سانتی متر بلند می‌شود و در تابستان گل های بنفش بسیار زیبایی به وجود می‌آورد. این گیاه باید در قسمت های سایه دار در نزدیکی بلوبری کاشته شود. خربق زرد گل های سفید و صورتی با برگ های سبز براق تولید می‌کند و یک گیاه همیشه سبز است که به ارتفاع 45 سانتی متر رشد می‌کند.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ