کاشت گل آهار (Zinnias)

گل آهار(به انگلیسی Zinnias)
گل آهار(Zinnias) از گیاهان یک ساله است که رشد بسیار سریعی دارد و گل های بزرگی هم تولید می کند. کاشت گل آهار، با رنگ های متنوعی که دارد، طیف زیبایی از رنگ ها را به باغ ارمغان می دهد. رایج ترین گل آهار، گل کوکب است که تا 90 سانتی متر رشد می کند. گل آهار در رنگ های فرمز، نارنجی، صورتی، زرد، بنفش، سفید می باشد.
از گل های رنگارنگ آهار برای تزیین حاشیه ها استفاده می شود. گل های آهار کوچکتر برای تزیین حاشیه ها و قرار دادن در گلدان ها مناسب تر هستند. گل آهار ظریف هم برای سبدهای آویز مناسب هستند. گل آهار برای درست کردن دسته گل بسیار مناسب هستند.
 
کاشت گل آهار
 
کاشت گل آهار(Zinnias)
گل آهار از دانه رشد می کند. گل آهار در شرایط مناسب به سرعت رشد می کند. آفتاب کامل برای رشد گل آهار ضروری است. دمای مناسب برای رشد گل آهار 15 درجه سانتی گراد می باشد. گل آهار با بیشتر خاک ها سازگار است، ولی خاک های غنی با زهکشی خوب را ترجیح می دهد. خاک های لومی شنی برای گل آهار مناسب هستند. PH مناسب برای رشد گل آهار 5/5 تا 7/5 است. اگر خاک با کمپوست مخلوط شده باشد، گل آهار با سرعت بیشتری رشد می کند. 
دانه های گل آهار را اوایل بهار می کارند. دانه ها را باید در عمق 0/5 سانتی متری کاشت. با توجه به نوع آهار، فاصله دانه ها را از هم 10 تا 60 سانتی متر در نظر می گیرند (در بیشتر گونه ها، فاصله دانه ها از هم را 15 سانتی متر و فاصله ردیف های دانه ها را 5 سانتی متر از هم در نظر می گیرند). جوانه زنی گل آهار در دمای 23 تا 26 درجه سانتی گراد بهتر انجام می شود. خاک باید مرطوب نگه داشته شود . گل آهار بعد از سرد شدن هوا از بین می رود.
آفات
لکه های باکتریایی و قارچی، کپک پودری و پژمردگی باکتریایی از بیماری های گل آهار است. برای جلوگیری از این بیماری ها، از خیس کردن شاخ و برگ ها باید پرهیز کرد.
کرم ها، شپشک ها و کنه ها باعث ایجاد مشکلاتی در گل آهار می شود. در صورت لزوم از حشره کش ها به صورت کنترل شده باید استفاده کرد.
برداشت گل آهار
گل آهار 60 تا 70 روز بعد از کاشت گل می دهد، که این مدت زمان به مناسب بودن شرایط بستگی دارد.
 
 

محصولات مرتبط

2 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ