آموزش کاشت موز صورتی

موز صورتی
نام لاتین: Pink Velvet Banana
نام علمی: Musa velutina
درخت موز صورتی یک گیاه جذاب است که چشم انداز بسیار زیبایی ایجاد می‌کند. این گیاه در مناطقی که دمای هوا در زمستان 5- تا 4 درجه سانتی گراد است قادر به رشد می‌باشد، در مناطق سردتر می‌توان گیاه را در خانه یا گلخانه پرورش داد. درخت موز صورتی میوه های خوراکی تولید می‌کند و رشد سریعی دارد. زمانی که درخت موز صورتی در گلدان کاشته می‌شود به ارتفاع 60 تا 90 سانتی متر رشد می‌کند. در محیط خارج از خانه گیاه می‌تواند به ارتفاع 2 متر رشد کند.

درخت موز صورتی

چگونگی کاشت موز صورتی

1 – بذرهای موز صورتی را در یک کاسه پر از آب قرار دهید و اجازه دهید به مدت 24 ساعت در آب قرار داشته باشند. 
2 – برای هر بذر یک گلدان پلاستیکی تهیه کنید و آن ها را با یک خاک استارتر مرغوب پر نمایید. روی خاک آب بریزید تا زمانی که آب از سوراخ های زهکشی گلدان خارج شود و خاک به طور کامل مرطوب گردد. گلدان را در یک مکان گرم قرار دهید به طوری که دمای خاک به 21 درجه سانتی گراد برسد.
3 – بذر موز قبل از کاشت باید خراش داده شود. در هر گلدان یک بذر موز صورتی به عمق 1 سانتی متر بکارید. سپس یک پلاستیک شفاف و تمیز روی گلدان قرار دهید. گلدان را در یک مکان روشن با نور مستقیم خورشید قرار دهید. هر روز گلدان را بررسی کنید و خاک را مرطوب نگه دارید. جوانه زنی ممکن است شش ماه طول بکشد. دمای مناسب برای جوانه زنی بذر موز صورتی 21 تا 25 درجه سانتی گراد می‌باشد.
4 – بعد از جوانه زنی پلاستیک را از روی گلدان بردارید. تا زمانی که نهال اولین برگ حقیقی را تشکیل دهد، گلدان را در یک مکان روشن با نور غیر مستقیم خورشید قرار دهید. نهال ها را به تدریج به مکان روشن تر منتقل کنید تا برگ های نهال دچار سوختگی نشوند. در نهایت نهال باید در آفتاب کامل قرار بگیرد زیرا گیاه به مقدار زیادی نور نیاز دارد.

نکته: گیاه موز صورتی برای رشد به خاک های غنی با زهکشی خوب و آفتاب کامل نیاز دارد. در طول بهار و تابستان هر دو ماه یک بار به گیاه کود دهید. خاک باید مرطوب نگه داشته شود و بین هر آبیاری خاک نباید خشک شود. از آبیاری بیش از حد نیز باید اجتناب نمود زیرا باعث پوسیدگی ریشه گیاه می‌شود.

درخت موز صورتی

 

محصولات مرتبط

بذر موز صورتی

35,000تومان

1 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ