آموزش کاشت گیاه سنگی

گیاه سنگی
نام علمی: Lithops
نام لاتین: Living Stones
گیاه سنگی یک گیاه بسیار جالب و زیبا برای نگهداری در خانه و یا کاشت در باغ می‌باشد. گیاهان شاداب که شبیه سنگ و یا در اشکال مختلف، در رنگ و بافت های متفاوت رشد می‌کنند. گیاه سنگی بومی آفریقاست و می‌تواند دمای 48 درجه سانتی گراد را تحمل کند. این گیاه در مناطقی که دمای هوا در زمستان 7- درجه سانتی گراد و بالاتر است قادر به رشد می‌باشد. در مناطق سردتر گیاه سنگی را به عنوان یک گیاه خانگی پرورش می‌دهند. 
چگونگی کاشت بذر گیاه سنگی
1 – یک گلدان را با قسمت های مساوی خاک گلدان و پرلیت پر کنید و آن ها را با هم مخلوط نمایید. گلدان باید سوراخ زهکشی داشته باشد. مخلوط خاک را مرطوب کنید. 1.5 سانتی متر از قسمت بالایی گلدان را خالی بگذارید.
2 – بذرها را روی سطحخاک قرار دهید، بذرها خیلی ریز هستند و نیازی نیست با خاک پوشیده شوند.
3 – بعد از کاشت، با استفاده از یک آبپاش سطح خاک را مرطوب کنید. تا زمان جوانه زنی خاک را مرطوب نگه دارید ولی آن را خیس نکنید. گلدان را با یک پلاستیک شفاف یا یک شیشه بپوشانید تا رطوبت خاک حفظ شود.
4 – گلدان را در یک مکان گرم و روشن قرار دهید. دمای مناسب برای جوانه زنی بذر گیاه سنگی 18 تا 26.5 درجه سانتی گراد می‌باشد. در صورت نیاز می‌توانید از یک گرم کن در زیر گلدان استفاده نمایید. جوانه زنی بذر گیاه سنگی 2 تا 12 هفته طول می‌کشد. 
5 – بعد از این که بذرها جوانه زدند پلاستیک یا شیشه را از روی گلدان بردارید. بعد از این که نهال ها کمی رشد کردند و گلدان نمای شلوغی پیدا کرد هر کدام از آن ها را به یک گلدان منتقل کنید. گلدان را در یک پنجره آفتابی قرار دهید.
نکته
زمانی که نهال ها در حال رشد هستند از آبیاری بیش از حد به آن ها جلوگیری کنید. زمانی که 6 میلی متر از قسمت بالایی خاک خشک شد به گیاهان آب دهید. سه ماه بعد از جوانه زنی، اجازه دهید خاک کاملا خشک شود سپس به گیاهان آب دهید. 
برای گیاه سنگی در طول روز 5 ساعت نور مستقیم خورشید فراهم کنید.
انتظار نداشته باشید که همه بذرها در یک زمان جوانه بزنند. برخی از بذرها ممکن است یک سال طول بکشد تا جوانه بزنند.

گیاه سنگی

 

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ