کاشت درخت افرا سرخ

درخت افرا سرخ (Japanese maple)
نام علمی: acer palmatum atropurpureum
درخت افرا سرخ یکی از زیباترین گونه های افرا می‌باشد و باغبانان این درخت را برای برگ های زیبا و قرمز آتشین آن می‌کارند. درخت افرا قرمز به ارتفاع 705 متر می‌تواند رشد کند و تاج آن می‌تواند بیش از 6 متر گسترده شود. این درخت را می‌توان هرس کرد و آن را به شکل یک درختچه کوچک زیبا نگه داشت. افرا سرخ یک درخت مناسب برای درست کردن بونسای نیز می‌باشد، همچنین می‌توان آن را در گلدان کاشت و به عنوان یک گیاه آپارتمانی نگه داری نمود. قبل از کاشت بذر افرا سرخ باید آن را برای جوانه زنی آماده کرد. بذر باید یک دوره خواب بگذراند و بدون گذراندن این دوره قادر به جوانه زنی نمی‌باشد.

درخت افرای سرخ


کاشت بذر درخت افرا سرخ
1 – بذر درخت افرا سرخ را در یک ظرف که حرارت را نگه می‌دارد قرار دهید و آب داغ روی آن ها بریزید. دمای آب باید بالاتر از 44 درجه سانتی گراد باشد. 
2 – اجازه دهید بذرها به مدت 24 ساعت تا دو روز در آب خیس بخورند. بعد از گذشت این زمان بذرها را از آب خارج کنید و آن ها را در یک پلاستیک حاوی خاک گلدان، شن و ماسه یا پیت ماس قرار دهید. مخلوط خاک را با آب مرطوب کنید. برای گردش هوا، چند سوراخ کوچک در کیسه پلاستیکی ایجاد کنید.
3 – کیسه پلاستیکی را به مدت 100 روز در یخچال قرار دهید. انجام این فرآیند برای جوانه زنی بذر نیاز است. زمانی که بذرها را از یخچال خارج کنید ممکن است بعضی از آن ها جوانه زده باشند.
4 – یک گلدان 10 سانتی متری را با خاک گلدان پر کنید و بذرها در سطح خاک قرار دهید و آن ها را با یک سانتی متر خاک پوشش دهید.
5 – بعد از کاشت خاک را مرطوب کنید. قبل از آبیاری مجدد اجازه دهید خاک کمی خشک شود تا ریشه گیاه پوسیده نشود. دمای مناسب برای جوانه زنی بذر افرای سرخ 20 تا 24 درجه سانتی گراد می‌باشد. 
6 – بعد از جوانه زنی، گلدان را در یک مکان دارای نور و سایه قرار دهید تا از سوختن نهال جلوگیری شود.
7 – بعد از اینکه اندازه نهال 15 تا 25 سانتی متر شد آن را به یک گلدان بزرگ تر یا به زمین منتقل کنید. بهترین زمان برای انتقال نهال افرا قرمز به زمین اواخر ماه مهر یا اوایل تا اواسط بهار می‌باشد. بهتر است نهال در مکانی کاشته شود که صبح نور مستقیم خورشید و بعد از ظهر سایه داشته باشد و از باد محافظت شود. درخت افرای سرخ خاک های با زهکشی خوب را ترجیح می‌دهد. آبیاری باید به گونه ای باشد که خاک مرطوب شود و نباید خاک را خیس کرد. در صورتی که درخت افرا سرخ را در گلدان کاشته اید هفته ای یک بار به آن آب دهید. در اواسط بهار از یک کود آهسته رهش برای درخت افرا سرخ استفاده کنید.
 

نکته: تا چند ماه بعد از جوانه زنی، به نهال افرای سرخ کود ندهید.

بونسای افرای سرخ

 

محصولات مرتبط

بذر افرا سرخ

7,950تومان

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ