آموزش کاشت درخت آتش برزیلی

درخت آتش برزیلی (به انگلیسی : Brazilian fire tree)

نام علمی: Schizolobium parahyba

درخت آتش برزیلی یک درخت گرمسیری قوی است که می‌تواند به ارتفاع بیش از 30 متر برسد. درخت آتش برزیلی رشد سریعی دارد و دارای خوشه گل های زرد روشن بسیار زیبا می‌باشد، برگ های این درخت بزرگ هستند و شبیه برگ های سرخس و یا یک درخت نخل می‌باشند که زیبایی درخت را چند برابر می‌کنند.

درخت آتش برزیلی بومی برزیل، کلمبیا و مکزیک است، این درخت آب و هوای گرم را خیلی دوست دارد و در شرایط آفتابی بدون سرمای شدید به خوبی رشد می‌کند. درخت آتش برزیلی قادر به تحمل دماهای پایین به اندازه 3 درجه سانتی گراد می‌باشد، اگرچه درخت های جوان باید در برابر سرما محافظت شوند. در صورتی که گرمای کافی برای این درخت فراهم شود، رشد سریعی خواهد داشت. چوب درخت در طول تابستان قوی شده و در طول زمستان قادر می‌شود دماهای پایین را تحمل کند. درخت آتش برزیلی باید در مکانی کاشته شود که آفتاب کامل داشته باشد و در معرض بادهای شدید نباشد. 


خاک مناسب برای درخت آتش برزیلی

درخت آتش برزیلی در خاک های نسبتا خاصلخیز با PH بین 5 تا 7.5 رشد خوبی دارد. خاک باید زهکشی خوبی داشته باشد تا از پوسیدگی ریشه و دیگر بیماری ها جلوگیری به عمل آید. آب باید به طور منظم به درخت داده شود، به خصوص زمانی که درخت جوان است تا گیاه بتواند به خوبی رشد کند و سیستم ریشه سالمی داشته باشد. درختانی که در طول فصل رشد به خوبی و به صورت منظم آبیاری می‌شوند رشد سریع تری نسبت به دیگر درختانی که آب کمی دریافت می‌کنند دارند. هر دو سال یک بار در بهار، از یک کود متعادل ارگانیک برای درخت آتش بریزیلی استفاده کنید.

نگهداری از درخت آتش برزیلی

درخت آتش برزیلی رشد سریعی دارد و بهتر است زمانی که درخت جوان است آن را به یک میله یا چوب راست بست تا درخت واژگون نشود، به خصوص اگر درخت در مکانی قرار دارد که در معرض باد شدید می‌باشد. در بهار، زمانی که دمای هوا خیلی تغییر می‌کند و باران به طور مرتب می‌بارد می‌توان برای جلوگیری از شیوع بیماری های قارچی از یک قارچ کش سیستماتیک استفاده نمود. اگر درخت آتش برزیلی به شته و سوسک آلوده شود، می‌توانید از یک حشره کش برای از بین بردن آن ها استفاده نمایید. زمانی که هجوم حشره ها خفیف است، نیاز به استفاده از حشره کش نیست و می‌توان آن ها را با جریان مستقیم آب از بین برد.

کاشت درخت آتش برزیلی توسط بذر

درخت آتش برزیلی هم از طریق بذر و هم از طریق قلمه کاشته می‌شود. کاشت بذر آسان است و درخت به خوبی از طریق بذر رشد می‌کند. قبل از کاشت بذر، باید به آن سمباده کشیده شود به اندازه ای که کناره بذر باز شده و آب بتواند به آن وارد شود. سپس آن را به مدت 6 ساعت در آب گرم قرار دهید و بعد آن را در یک گلدان 10 سانتی متری بکارید. در صورتی که این عملیات روی بذرها انجام شود، جوانه زنی 10 روز بعد از کاشت انجام می‌گردد. دمای مناسب برای جوانه زنی بذر درخت آتش برزیلی، 24 تا 30 درجه سانتی گراد می‌باشد. در صورتی که دما کمتر از 30 درجه سانتی گراد باشد برای جوانه زنی بهتر است. 


محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ