کاشت گل ناقوس ایرلندی (Bells of Ireland)

گل ناقوس ایرلندی (به انگلیسی Bells of Ireland)
گل ناقوس ایرلندی (Bells of Ireland) شکوفه هایی با نظم و ترتیب به صورت عمودی با رنگ سبز کمرنگ تولید می کند. در واقع این شکوفه های سبز گل نیستند، بلکه غلاف گل هستند. این غلاف، گل های کوچک سفیدی که بین آن ها قرار گرفته اند را می پوشاند. گل ناقوس ایرلندی از خانواده نعناع می باشد و عطر و رایحه بسیار دلپذیری دارد. ارتفاع گل ناقوس ایرلندی از 60 تا 90 سانتی متر است.
 
کاشت گل ناقوس ایرلندی
 
گل ناقوس ایرلندی یکی از گل های مورد علاقه باغبانان و متخصصین تزیینات باغ ها می باشد. در مراسمات عروسی از گل ناقوس ایرلندی در تزیینات دسته گل ها استفاده می شود. گلکاران به گل ناقوس ایرلندی علاقه زیادی دارند، زیرا این گل در تزیینات و ترتیبات دسته گل و همچنین استفاده از آن ها به عنوان گل خشک در زمستان ارزش زیادی دارد. زمانی که گل ناقوس ایرلندی در یک محوطه در بین گل های دیگر قرار می گیرد، مطمئنا چشم بیننده را به خود خیره می کند. گل ناقوس ایرلندی همچنین اغلب در دکوراسیون روز سنت پاتریک هم استفاده می شود، زیرا زنگ نماد موفقیت است. اگر شما به دنبال گل های تزیینی با قد و قامت زیبا هستید، گل ناقوس ایرلندی یک گزینه مناسب برای انتخاب است.
 
گل ناقوس ایرلندی
 
گل ناقوس ایرلندی
 
کاشت گل ناقوس ایرلندی (Bells of Ireland)
گل ناقوس ایرلندی توسط بذر کاشته می شود. 8 تا 10 هفته قبل از آخرین سرمای منطقه، بذر گل ناقوس ایرلندی را در داخل خانه نشا کنید. می توانید برای کمک به سریع تر شدن جوانه زدن، دانه ها را در کیسه های پلاستیکی با خاک قرار دهید و سپس آن ها را به مدت 14 روز در یخچال نگه داری کنید.
دانه ها را در ظرف کاشت که قبلا از خاک پر شده است قرار دهید و آن ها را با لایه نازکی از خاک بپوشانید. دانه ها را دفن نکنید. ظرف کاشت را در یک جای سرد و خشک در دمای 12 تا 15 درجه سانتی گراد نگه دارید. گل ناقوس ایرلندی برای جوانه زدن به نور نیاز دارد، آن را در یک مکان آفتابی قرار دهید و در صورت لزوم نور جایگزین برای آن قرار دهید. دانه گل ناقوس ایرلندی 3 تا 5 هفته بعد از کاشت جوانه می زند.
بعد از گذشت سرما، نهال ها را خارج از خانه در جای مورد نظر قرار دهید. بهتر است نهال ها را در بهار زمانی که هوا کمی سرد است در زمین بکارید. گل ناقوس ایرلندی را باید در یک جای آفتابی کاشت. خاکی که گل ناقوس ایرلندی در آن کاشته می شود باید غنی باشد و زهکشی خوبی داشته باشد. همچنین می توان نهال ها را در گلدان های بزرگتر هم کاشت. فاصله نهال ها از هم در زمین باید 30 تا 40 سانتی متر باشد. خاک باید مرطوب نگه داشته شود ولی نباید خیس شود. خاک خیس باعث پوسیدگی ریشه می شود. به خاک اطراف گل ناقوس ایرلندی مالچ بدهید.
برای حفاظت گل ناقوس ایرلندی از باد، بهتر است آن را در کنار یک دیوار یا یک داربست قرار داد. اجازه ندهید خاک خشک شود. در آب و هوای گرم و خشک به صورت مرتب به گل ناقوس ایرلندی آب دهید. بعد از کاشت به خاک گل ناقوس ایرلندی کود و کمپوست دهید و هر 4 تا 6 ماه یکبار این کار را تکرار کنید. بهتر است کود دهی را از اواسط اردیبهشت ماه که خاک گرم است و می تواند کود را جذب کند، شروع کنید. 
وقتی که گل ناقوس ایرلندی افتاده شود دیگر گل نمی دهد. گیاهان مرده را دور انداخته و دانه های آن ها را برای کاشت جدید جمع آوری کنید. دانه ها را در یک حوله مرطوب قرار دهید و آن را در کیسه پلاستیکی بگذارید و در آن را ببندید. اجازه دهید به مدت دو ماه در یخچال قرار بگیرند و برای کاشت جدید مراحل ذکر شده را تکرار کنید.
 

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ