کاشت بذر پشن فروت می پاپ

پشن فروت وحشی همچنین با نام پشن فروت می پاپ و پشن فروت بنفش نیز شناخته می‌شود. این گیاه گل های بسیار زیبایی به رنگ بنفش و صورتی تولید می‌کند که قطر گل ها به اندازه 8 تا 13 سانتی متر می‌باشد. پشن فروت می پاپ بیشتر برای گل های زیبایی که دارد کاشته می‌شود، گیاه میوه های خوراکی نیز تولید می‌کند که زرد رنگ هستند و زمانی که به بلوغ می‌رسند رنگ آن زرد پررنگ یا نارنجی می‌شود. پشن فروت می پاپ رشد سریعی دارد و در مناطقی که دمای هوا در زمستان 17- تا 10 درجه سانتی گراد است می‌تواند رشد کند. 
چگونگی کاشت بذر پشن فروت وحشی یا پشن فروت می پاپ
1 – یک کاسه را با آب ولرم پر کنید و بذرهای پشن فروت را در آب قرار دهید. اجازه دهید بذرها به مدت 48 ساعت در آب قرار داشته باشند. بعد از گذشت 24 ساعت آب را عوض کنید. 
2 – یک گلدان یا سینی نشا را با مخلوطی از قسمت های مساوی کمپوست و پرلیت پر کنید، یا از یک خاک استارتر و استریل حاوی پرلیت یا ورمیکولیت برای پر کردن گلدان استفاده نمایید. خاک استارتر استریل حاوی پرلیت یا ورمیکولیت برای کاشت بذر پشن فروت بسیار مناسب است زیرا زهکشی خوبی دارد و احتمال ایجاد بیماری های قارچی در آن وجود ندارد.  
3 – به خاک آب دهید تا زمانی که تمام آن مرطوب شود. در هر گلدان 3 بذر پشن فروت می پاپ به عمق 1 سانتی متر بکارید یا هر کدام از بذرها را در یکی از خانه های سینی نشا به عمق یک سانتی متر بکارید. 
4 – روی گلدان یک پلاستیک تمیز و شفاف بکشید یا آن را در کیسه های پلاستیکی زیپ دار قرار دهید و درب پلاستیک را ببندید.
5 – گلدان را در مکانی که نور غیر مستقیم خورشید دریافت می‌کند قرار دهید و دما را روی 24 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. 
6 – خاک را مرطوب نگه دارید و هرگز اجازه ندهید خاک خشک شود، از خیس کردن خاک نیز اجتناب کنید.
7 – بعد از جوانه زنی پلاستیک را حذف کنید.
8 – زمانی که نهال پشن فروت می پاپ به اندازه 15 سانتی متر رسید می‌توانید آن را در زمین بکارید. اگرچه گیاه پشن فروت می پاپ می‌تواند در مکان هایی که نیمی از روز دارای سایه هستند رشد کند ولی عملکرد آن در آفتاب کامل بهتر است. 15 سانتی متر از قسمت بالایی خاک را توسط بیل شل کنید و سپس آن را صاف نمایید. یک سوراخ به اندازه عمق گلدان و دو برابر عرض گلدان در خاک حفر کنید. نهال را از گلدان خارج کنید و آن را در سوراخ قرار دهید و سوراخ را با خاک پر کنید. به آرامی خاک اطراف نهال را فشار دهید تا حباب های هوای موجود در خاک از بین بروند. هر نهال را با همین روش در خاک بکارید. بین نهال های پشن فروت 90 تا 150 سانتی متر فاصله قرار دهید. 
9 – بعد از کاشت به گیاهان آب دهید به گونه ای که 15 سانتی متر از سطح خاک مرطوب شود. خاک را مرطوب نگه دارید. زمانی که در گیاه رشد جدید مشاهده کردید اجازه دهید 2 سانتی متر از قسمت بالایی خاک خشک شود سپس به آن آب دهید.
وسایلی که نیاز دارید:
گلدان یا سینی نشا
کمپوست (اختیاری)
پرلیت (اختیاری)
خاک استارتر استریل (اختیاری)
پلاستیک زیپ دار
متر برای اندازه گیری
بیل
 

نکته
گیاهان پشن فروت بالارونده هستند و برای رشد به یک داربست قوی و محکم نیاز دارند. این گیاهان را باید در مناطقی کاشت که به اندازه کافی فضا برای رشد داشته باشند.

پشن فروت می پاپ

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ