زمان کاشت گیاه پشن فروت

گیاه پشن فروت با بیش از 400 گونه ای که دارد، با شاخ و برگ و گل های رنگی زیبای خود فضای بسیار خوشآیندی را ایجاد می‌کند. بسیاری از گونه های پشن فروت میوه نیز تولید می‌کنند که بیضی شکل بوده و خوراکی می‌باشند. بیشتر گونه های پشن فروت در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می‌کنند اما گونه هایی هم وجود دارد که در مناطق سردتر قادر به رشد هستند. کاشت پشن فروت باید در موقع مناسب انجام شود تا گیاه بتواند عملکرد خوبی داشته باشد.
کاشت گیاه پشن فروت در زمین
نهال جوان پشن فروت را باید در بهار بعد از این که خطر سرما به طور کامل رفع شد در زمین کاشت. یک نقطه آفتابی یا دارای سایه جزیی را برای کاشت پشن فروت در نظر بگیرید. قبل از کاشت نهال، مقداری کمپوست با خاک مخلوط نمایید. گودالی به اندازه ظرفی که نهال پشن فروت در آن قرار دارد در زمین حفر کنید و نهال را در آن قرار دهید. پشن فروت برای انتقال به زمین باید ریشه قوی داشته باشد. در صورتی که ریشه نهال پشن فروت هنوز نازک و باریک است آن را در گلدان بگذارید و اجازه دهید تا ریشه قوی تر شود سپس آن را به زمین منتقل کنید. در چنین شرایطی گلدان را در فضای باز، در یک مکان امن قرار دهید و بعد از این که ریشه قوی تر شد نهال را در زمین بکارید. زمانی که نهال را در زمین کاشتید به طور منظم به آن آّب دهید و خاک را مرطوب نگه دارید. از یک کود متعادل چهار بار در طول فصل رشد برای گیاه پشن فروت استفاده کنید.
کاشت بذر پشن فروت
بذرهای تجاری ممکن است چندماه طول بکشد تا جوانه بزنند اما بذرهایی که تازه هستند به سرعت جوانه می‌زنند. به دلیل غیر قابل پیش بینی بودن مدت زمان جوانه زنی بذر پشن فروت، آن را در زمستان بکارید تا زمانی که می‌خواهید نهال را به زمین منتقل کنید به اندازه کافی بزرگ و قوی شده باشد.
کاشت قلمه پشن فروت
کاشت صحیح قلمه پشن فروت در گلدان و در اوایل تابستان می‌باشد. بهترین زمان برای جدا کردن شاخه از گیاه و کاشت آن در گلدان صبح زود است، زیرا گیاه پشن فروت در این زمان از روز  پر از رطوبت می‌باشد. به بوته پشن فروت بالغ توجه کنید و یک شاخه به طول 5 تا 13 سانتی متر انتخاب نمایید. همه برگ های شاخه به جز 3 برگ بالایی را حذف کنید. قلمه را در یک گلدان پر از خاک قرار دهید. قلمه برای رشد به رطوبت نیاز دارد. برای حفظ رطوبت یک پلاستیک در اطراف قلمه روی گلدان قرار دهید. بعد از تشکیل برگ های جدید، پلاستیک را حذف کنید. از آن جایی که گیاه پشن فروت گرما دوست است، بعد از گذشت تابستان تا بهار سال بعد گیاه را محیط داخلی نگه دارید. سپس در بهار آن را در زمین بکارید.
کاشت قلمه بعد از تشکیل ریشه
در اوایل زمستان گیاه یک بار به خواب می‌رود. مقداری خاک را از اطراف تاج ریشه کنار بزنید و چند شاخه از سیستم ریشه را حذف کنید. هدف شاخه هایی با طول 10 سانتی متر است. هر ریشه را در یک گلدان پر از خاک قرار دهید و آن ها را با 12 میلی متر خاک بپوشانید. نیازی به پوشاندن گلدان با پلاستیک نیست اما آن ها را به خوبی سیراب نگه دارید.
 

نکات
به جز در مواردی که شما گیاه پشن فروت را به عنوان یک گیاه زمین پوش می‌کارید، برای این گیاه باید داربست تهیه کنید. پشن فروت گیاه سنگینی نیست و می‌تواند حصارها، نرده ها، داربست و حتی درختچه ها را بپوشاند. گونه هایی که مناسب آب و هوای منطقه شما هستند را برای کاشت انتخاب نمایید. 

گیاه پشن فروت

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ