آموزش کاشت بلوبری در خاک‌های رسی

بلوبری

اگر شما دوست دارید میوه های بلوبری را از بوته های خود بچینید، آماده کردن خاک اولین گام است. اصلاح خاک و آماده کردن یک خاک مناسب برای کاشت بلوبری، به شما کمک می‌کند تا بوته های سالم و مولدی تولید کنید. بلوبری بهترین رشد را در خاک های شنی و اسیدی با PH 4.8 تا 5.5 دارد. در خاک های رسی نیز می‌توان بلوبری کاشت ولی خاک های رسی معمولا قلیایی هستند و PH آن ها حدودا 7 تا 8.5 است. اصلاح خاک برای برداشت میوه های فراوان بلوبری بسیار مهم است.

چگونگی کاشت بلوبری در خاک های رسی

1 – یک مکان با آفتاب کامل برای کاشت بلوبری انتخاب کنید. اگرچه خاک های شنی یک انتخاب خوب هستند و زهکشی خوبی دارند ولی اگر شما می‌خواهید بلوبری را در خاک های رسی بکارید باید چند ماه قبل از کاشت خاک را آماده کنید و PH را به سطح مناسب برسانید. تغییر PH خاک رس مدت زمان زیادی طول می‌کشد.

2 – خاک را برای کاشت اصلاح کنید. PH خاک را با استفاده از پیت ماس که منبع خوبی از مواد ارگانیک است پایین آورید. یک لایه 3 سانتی متری پیت ماس بر روی خاک بریزید و آن را با 30 سانتی متر از سطح خاک مخلوط کنید. گرانول گوگرد و سولفات آهن گزینه های دیگر برای پایین آوردن PH هستند.

3 – یک چاله با عرض 120 سانتی متر و عمق 60 سانتی متر برای هر بوته حفر کنید که ریشه فضای کافی داشته باشد و به راحتی بتواند گسترش پیدا کند. خاک رس معمولا چسبنده و سخت است و ریشه به راحتی در آن نمی‌تواند گسترش یابد.

4 – مکانی را برای کاشت انتخاب کنید که بعد از رشد بلوبری دیگر نیازی به جا به جا کردن آن نباشد. گودال را با 4 قسمت پیت ماس، 2 قسمت خاک لومی و دو فنجان گوگرد پر کنید.

5 – بعد از کاشت بوته بلوبری، 10 تا 15 سانتی متر مالچ در اطراف بوته ها اضافه کنید. پوست درخت کاج برای بلوبری مناسب است و به اضافه کردن مواد ارگانیک به خاک ادامه می‌دهد، همچنین باعث می‌شود رطوبت خاک حفظ شود و از رشد علف های هرز نیز جلوگیری شود. بعد از کاشت به گیاهان کود ندهید.

وسایلی که شما نیاز دارید:

پیت ماس

گرانول گوگرد

سولفات آهن

خاک لومی

مالچ

تراشه های پوست درخت کاج

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ