آموزش کاشت ارکیده درختی بائوهینیا

ارکیده درختی بائوهینیا

نام علمی:  Bauhinia purpurea

ارکیده درختی بائوهینیا یک درختچه گرمسیری است که به ارتفاع 5 تا 9 متر رشد می‌کند. ارکیده درختی بائوهینیا رشد سریعی دارد و در صورتی که نور و گرمای مورد نیاز برای آن فراهم شود می‌توان آن را در گلدان کاشت و در خانه نگه داری نمود. این گیاه زمانی که در گلدان کاشته می‌شود به ارتفاع کمتری رشد می‌کند. 

ارکیده درختی بائوهینیا بومی آسیای جنوب شرقی است و پوست صاف به رنگ قهوه ای –خاکستری دارد. اندازه برگ های این درخت 10 تا 20 سانتی متر است و گل های بزرگ صورتی بسیار زیبا و معطری تولید می‌کند که بسیار جذاب و منحصر به فرد می‌باشند. هر کدام از گلبرگ ها به اندازه 4 سانتی متر گسترش پیدا می‌کنند. برگ ها دو لوبی هستند و شکل زیبا و جالبی دارند. هرس برای حفظ ساختار قوی در گیاه لازم است. گل دهی از اواخر تابستان تا اوایل پاییز است. این گیاه غلاف هایی به اندازه 15 تا 30 سانتی متر تولید می‌کند که حاوی دانه هستند.

 

ارکیده درختی بائوهینیا بسیار مقاوم است، می تواند خشکسالی را تحمل کند و معمولا درگیر بیماری ها و آفات نمی شود. ارکیده درختی بائوهینیا همچنین قادر به تحمل دمای 1 درجه سانتی گراد در فصل زمستان می‌باشد.  این گیاه مقاومت متوسطی در برابر یخ زدگی دارد و در دو یا سه سال اول بعد از کاشت باید از یخ زدگی محافظت شود. 

ارکیده درختی بائوهینیا به خاک با زهکشی خوب نیاز دارد، خاک های شنی با مقدار کمی مواد ارگانیک برای کاشت این گیاه مناسب هستند. PH مناسب برای ارکیده درختی بائوهینیا 5.5 تا 6.5 است. برای کاشت در گلدان نیز می‌توان از خاک گلدان شنی استفاده نمود. این گیاه به طور متوسط به آب نیاز دارد و یکی از گیاهان شناخته شده است که در برابر دوره های خشکسالی و سرما مقاومت متوسطی دارد. ارکیده درختی بائوهینیا کاشت آسانی دارد و زمانی که در خاک تثبیت می‌شود به توجه کمی نیاز دارد. این گیاه در آفتاب کامل یا یا سایه جزیی رشد می‌کند.

کاشت بذر ارکیده درختی بائوهینیا

ارکیده درختی بائوهینیا به راحتی از بذر تکثیر می‌شود. شما می‌توانید قبل از کاشت شکاف کوچکی در بذر ایجاد کنید، اما باید مواظب باشید به بذر آسیب وارد نشود. همچنین می‌توانید یک شب قبل از کاشت، بذر ارکیده درختی بائوهینیا را در آب گرم قرار دهید تا جوانه زنی سریع تر صورت گیرد. پوسته بذر ممکن است خیلی سخت باشد و آب به آن نفوذ نکند، آن ها نیاز دارند خراشیده شوند که با استفاده از یک چاقوی تیز می‌توان این کار را انجام داد. همچنین می‌توان پوسته بذر را به کاغذ سمباده مالید تا آب با سهولت بیشتری توسط بذر جذب شود. بذرها را در گلدان های حاوی خاک گلدان شنی با زهکشی خوب به عمق 1 سانتی متر بکارید. بذر ارکیده درختی بائوهینیا به طور معمول 3 تا 4 هفته بعد از کاشت جوانه می‌زند، اما ممکن است این مدت کمی طولانی تر شود بنابراین نا امید نشوید. گلدان را در یک جای گرم قرار دهید و خاک را مرطوب نگه دارید، مواظب باشید خاک خیس نشود زیرا باعث فاسد شدن بذر و عدم جوانه زنی می‌شود. دمای مناسب برای جوانه زنی بذر ارکیده درختی بائوهینیا 25 تا 30 درجه سانتی گراد است. 

کود دهی به ارکیده درختی بائوهینیا باید در اوایل بهار، تابستان و اوایل پاییز انجام شود. کودهای آماده مخصوص گل صدتومانی برای این درخت مناسب هستند. 

در مناطق جنوبی، هرس ارکیده درختی بائوهینیا باید در اواخر بهار انجام شود و در مناطق شمالی هرس باید در پاییز انجام گردد.



محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ