انتخاب بوته بلوبری سالم

چگونه می‌توان یک بوته بلوبری خوب را انتخاب کرد؟

بوته بلوبری سالم

بوته های بلوبری یک چشم انداز بسیار زیبایی به محیط  می‌بخشند همچنین میوه های بسیار خوشمزه ای هم تولید می‌کنند. بوته های بلوبری برای رشد موفق باید در خاک اسیدی با PH 4.8 تا 5.5 کاشته شوند. همچنین بلوبری باید در خاک های سست با زهکشی خوب با مقدار زیادی مواد ارگانیک باشد. با توجه به بررسی های سازمان کشاورزی آمریکا گفته شده است که بوته بلوبری تا 25 سال می‌تواند زندگی کند. اگر می‌خواهید یک بوته بلوبری را برای مدت طولانی در باغ خود داشته باشید، باید گیاهان خوب را برای کاشت انتخاب کنید. گیاهان سالم بلوبری شانس بیشتری برای رشد موفقیت آمیز دارند.

1 – برای اطمینان از سالم بودن یک گیاه بلوبری از یک باغبان با تجربه کمک بگیرید. این کار را حتما انجام دهید زیرا ممکن است گیاهان ناسالم را برای کاشت انتخاب نمایید. همیشه گیاهانی را برای کاشت انتخاب نمایید که عاری از بیماری ها باشند.

2 – به جوانه های میوه و برگ بر روی بوته بلوبری در بهار نگاه کنید. گیاهان سالم مقدار زیادی جوانه تولید می‌کنند در حالی که گیاهان ناسالم تعداد کمی جوانه تولید می‌نمایند. به آرامی برخی از جوانه ها را لمس کنید. گیاهانی که جوانه های آن ها زبر هستند را انتخاب نکنید، این ممکن است نشانه وجود یک تنش در گیاه باشد. 

3 – اگر برگ های گیاه بلوبری خارج از مرحله جوانه زنی باشند برگ ها را برای وجود تغییر رنگ و لکه بررسی کنید. لکه های سیاه در برگ نشانه بیماری گیاهی هستند. وجود رگه های زرد یا نارنجی در میان برگ ها در طول بیشتر سال طبیعی نیستند. این نشانه تنها زمانی بر روی برگ طبیعی است که گیاه بلوبری به دوره خواب زمستانی وارد شده باشد. وجود رگه های زرد و نارنجی زمانی اتفاق می‌افتد که مواد مغذی به برگ ها نرسد و در نتیجه آن ها می‌میرند.

4 – گیاه بلوبری را با یک نوار متر اندازه گیری کنید. یک گیاه 2 ساله در حدود 60 تا 70 سانتی متر بلند می‌شود و یک گیاه سه ساله 90 تا 120 سانتی متر ارتفاع دارد. گیاهان دو تا سه ساله زنده برای انتقال به مکان سکونت دائمی بهتر از گیاهان کوچکتر هستند.

5 – ریشه را برای وجود پوسیدگی و میزان توسعه آن بررسی کنید. بلوبری ریشه های ساده ای دارد و بنابراین بررسی ریشه های آن آسان است. گیاهانی که ضعیف هستند ریشه های آن ها به خوبی توسعه نیافته است.

وسایلی که شما نیاز دارید:

نوار متر

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ