مشکلات گیاه پشن فروت

پشن فروت یک گیاه گرمسیری است که رشد سریعی دارد و در هر مکانی که قرار می‌گیرند تاثیر بسزایی در چشم انداز آن منطقه ایجاد می‌کند. گیاه دارای گل های بسیار زیبا و زرق و برق داری است که گل ها با توجه به نوع گونه می‌توانند به قطر 15 سانتی متر بزرگ شوند. علاوه بر این، برخی از گونه ها نسبت به سایر گیاهان پشن فروت رشد بسیار سریع تری دارند. مثلا گونه P. coccinea سالانه 6 متر یا بیشتر رشد می‌کند. اکثر گونه ها پروانه ها و حشرات گرده افشان را جذب می‌کنند و میوه های خوشمزه ای نیز تولید می‌نمایند. با این حال، این گیاه جذاب و دیدنی می‌تواند از چندین مشکل رنج ببرد.
آفات گیاه پشن فروت
کرم، سوسک و سایر حشراتی که جویدن شاخ و برگ را دوست دارند ممکن است برای گیاه پشن فروت مشکل ایجاد کنند. حشرات مکنده شیره مانند کنه های عنکبوتی می‌توانند ساقه گیاه را بپوشانند. در اغلب موارد، این حشرات باعث کند شدن رشد گیاه می‌شوند. از سوی دیگر نماتدها به ریشه گیاه حمله می‌کنند و اغلب باعث ضعیف شدن و یا مرگ گیاه می‌شوند. کرم ها و سوسک ها را می‌توان با دست از گیاه جدا کرد. حشرات کوجک تر را می‌توان با جریان قوی آب و یا استفاده از صابون های حشره کش از بین برد. حمله های شدید آفات ممکن است به استفاده منظم از یک حشره کش شیمیایی نیاز داشته باشد.
بیماری های گیاه پشن فروت
برخی از گونه های پشن فروت مستعد ابتلا به ویروس هستند. برخی دیگر زمانی که توسط آفات جویده می‌شوند به بیماری های عفونی مبتلا می‌گردند. علائم ابتلا به ویروس عبارتند از: کوچک شدن برگ ها، کوچک شدن یا خراب شدن میوه ها و ضعیف شدن گل دهی. گیاهان بیمار ممکن است ضعیف شوند و یا رشد آن ها متوقف گردد. اگر گیاه هنوز جوان باشد یا به اندازه کافی قوی نشده باشد، این بیماری ها باعث مرگ آن می‌شوند. گرچه ممکن است گیاهان قوی و مسن تر بهبودی کامل پیدا کنند. برای جلوگیری از آلوده شدن گیاه توسط ویروس شما می‌توانید اقدامات پیشگیرانه ای انجام دهید. گیاه را در آفتاب کامل بکارید و هر ماه یک بار از یک کود متعادل مانند کود NPK 6-6-6 برای گیاه استفاده نمایید.
عفونت های قارچی گیاه پشن فروت
به نظر می‌رسد عفونت های قارچی اغلب جدی تر از سایر بیماری ها هستند. قارچ به ندرت باعث مرگ گیاه می‌شود اما اسپورها باعث ایجاد لکه های زشت سیاه و قهوه ای روی برگ ها می‌شوند. در صورتی که گیاه در آفتاب کامل کاشته شود و به درستی آبیاری شود و در حین آبیاری برگ های گیاه خیس نشوند از ابتلا به قارچ جلوگیری می‌شود. آبیاری باید در پایه گیاه انجام شود به طوری که محدوده ریشه آبیاری گردد، خیس کردن شاخ و برگ های گیاه باعث ایجاد بیماری های قارچی می‌شود. اسپری کردن قارچ کش به گیاه در بهار به خصوص در مناطق سرد و مرطوب می‌تواند موثر باشد.
سایر مشکلات گیاه پشن فروت
راب و حلزون می‌توانند یک مشکل جدی برای گیاه پشن فروت ایجاد کنند. یک گیاه پشن فروت کوچک می‌تواند فقط در عرض یک شب توسط دو حلزون گرسنه از بین برود. قرار دادن نوار مس در اطراف پایه گیاه می‌تواند آن را از این نرم تنان گرسنه محافظت کند. یکی دیگر از مشکلات گیاه پشن فروت که معمولا مرگبار نیست دارای نام مستعار مرگ سیاه می‌باشد. اصلی ترین علامت این مشکل سیاه شدن برگ ها است که تیرگی در اثر مردن بافت ایجاد می‌شود. مرگ بافت با تاول در برگ ها و یا آسیب به سیستم آوندی گیاه پشن فروت ایجاد می‌شود. عفونت در ریشه و یا آسیب ساقه ممکن است از رسیدن آب به آن بخش جلوگیری کند و باعث می‌شود بافت سیاه شده و بمیرد.

مشکلات گیاه پشن فروت

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ