آماده سازی خاک ارگانیک برای کاشت بلوبری

بلوبری

گیاه بلوبری بومی شمال شرقی آمریکا است و در خاک های اسیدی رشد می‌کند. اسیدیته خاک بر اساس مقیاس PH اندازه گیری می‌شود. PH زیر 7 اسیدی است و PH بالای 7 قلیایی می‌باشد. گیاه بلوبری در PH 4.5 تا 5.5 به خوبی رشد می‌کند. بنابراین برای رشد مطلوب بلوبری قبل از کاشت باید PH خاک را اصلاح نمود. 

کمپوست

کمپوست های ارگانیک و خانگی معمولا اسیدی هستند و بنابراین یک مورد مناسب برای شروع آماده سازی خاک به منظور کاشت بلوبری می‌باشند. در قسمتی از زمین که می‌خواهید درختچه بلوبری را بکارید کمپوست را تا عمق 45 سانتی متری در خاک مخلوط کنید. کمپوست های ارگانیک زهکشی خاک را افزایش می‌دهند و کرم ها را تشویق می‌کنند.

پیت ماس

یکی دیگر از مواد ارگانیک که با استفاده از آن می‌توان خاک را اصلاح نمود، پیت ماس می‌باشد و باید در زمان کاشت آن را با خاک مخلوط نمود. قبل از مخلوط کردن پیت ماس با خاک، ابتدا آن را مرطوب کنید. پیت ماس به اسیدی شدن خاک کمک می‌کند و زهکشی خاک را بهبود می‌بخشد.

شن

اگر خاک شما از قسمت عمده ای خاک رس تشکیل شده است برای بهبود زهکشی خاک، می‌توان به آن شن اضافه کرد. یک قسمت شن را باید با 3 قسمت خاک مخلوط کرد و آن را تا عمق 45 سانتی متری در خاک مخلوط نمود. گیاه بلوبری به یک خاک با زهکشی خوب نیاز دارد و باید به طور مرتب آبیاری شود.

کود کشاورزی

کودهای کشاورزی مانند کود مرغ، محتوی تغذیه ای خاک را افزایش می‌دهند و در نتیجه ریشه های بلوبری می‌توانند از آن ها بهره مند شوند. یک قسمت کود کشاورزی را باید با 3 قسمت خاک مخلوط کرد. زمانی که گیاه بلوبری در خاک تثبیت شد، هر سال به خاک کود ارگانیک بدهید تا مواد مغذی به میزان کافی در اختیار گیاه قرار بگیرد.

کود ارگانیک

اگر شما از یک کود ارگانیک استفاده می‌کنید، کودی را انتخاب کنید که برای گیاهان اسید دوست مناسب باشد. چنین کودهایی که برای گیاهان اسید دوست مناسب هستند مقدار کمی فسفر دارند و دارای مقدار بالایی پتاسیم می‌باشند. یک مشت کود ارگانیک را در سوراخ کاشت بریزید و آن را با خاک مخلوط کنید. مواظب باشید بیش از اندازه به گیاه بلوبری کود ندهید، زیرا کود اضافی باعث سوزاندن ریشه های بلوبری می‌شود.

مالچ

برای حفظ رطوبت خاک و سطح درجه حرارت و همچنین جلوگیری از رشد علف های هرز، در اطراف گیاه بلوبری مقداری مالچ بریزید. شما می‌توانید از خاک اره، کمپوست، پوست درخت کاج، برگ درخت بلوط و یا تراشه های چوب به عنوان مالچ استفاده نمایید. زمانی که این مواد تجزیه می‌شوند، محتوی تغذیه ای خاک را بهبود می‌بخشند و همچنین باعث حفظ اسیدیته خاک می‌شوند. مالچ را باید با فاصله 7 سانتی متری از پایه گیاه روی زمین اضافه کرد و هر پاییز و بهار باید آن را تجدید نمود. 

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ