کاهش PH خاک با استفاده از گوگرد و سولفات آمونیوم برای کاشت بلوبری

بلوبری

به منظور پایین آوردن PH برای کاشت بلوبری، گوگرد بهتر است یا سولفات آمونیوم؟

گیاه بلوبری بومی شمال شرقی آمریکا است، این گیاه به خاک اسیدی با PH 4.5 تا 5.5 نیاز دارد. برای کاهش PH خاک از گوگرد و سولفات آمونیوم استفاده می‌شود، اما عملکرد هر کدام در خاک متفاوت است. قبل از اضافه کردن مواد مغذی مکمل به خاک، با استفاده از PH سنج یا کیت تست، PH خاک را باید اندازه گیری کرد.

گوگرد

گوگرد بهترین مورد برای کاهش PH خاک برای کاشت بلوبری می‌باشد. در خاک های شنی برای کاهش PH خاک، در هر 9 متر مربع باید 375 گرم گوگرد اضافه شود. در خاک های غنی و ارگانیک در هر 9 متر مربع باید 750 گرم تا یک کیلو گوگرد به خاک اضافه شود، برای خاک های شنی نیز باید 1.5 کیلو گوگرد در هر 9 متر مربع استفاده شود. گوگرد را باید به طور کامل با قسمت بالایی خاک مخلوط کرد. این فرایند در خاک هایی که PH آن ها خیلی بیشتر از 5.1 نیست عملکرد خوبی دارد و رسیدن PH به حد مناسب 6 ماه تا دو سال طول می‌کشد. در خاک هایی که PH خیلی بالایی دارند نمی‌توان PH خاک را به طور دائم پایین نگه داشت.

سولفات آمونیوم

سولفات آمونیوم برای حفظ PH خاک در سطح ثابت و یا کاهش PH به مقدار کم استفاده می‌شود. این ماده نیتروژن و گوگرد را برای گیاهان فراهم می‌کند و بهترین منبع نیتروژن برای بلوبری است. زمانی که سولفات آمونیوم در خاک تجزیه می‌شود، یک واکنش اسیدی در خاک رخ می‌دهد و باعث کاهش PH می‌شود. در سال اول کاشت بلوبری، 3 بار به میزان یک اونس به گیاه سولفات آمونیوم بدهید و آن را تا سال چهارم به میزان 4 اونس افزایش دهید. سولفات آمونیوم را  در اطراف بوته اضافه کنید و سپس به طور کامل آبیاری انجام دهید.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ