از بین بردن آفات کلم پیچ به صورت طبیعی

چگونه می‌توان به طور طبیعی آفات کلم پیچ را از بین برد؟

کلم پیچ

کلم پیچ (Brassica oleracea) یک محصول فصل سرد است و به عنوان یک کلم زینتی هم در نظر گرفته می‌شود. محصولات فصل سرد تا حدودی مستعد ابتلا به هجوم حشرات و کرم ها هستند. این آفات برگ های کلم پیچ را می‌جوند، اما می‌توان آن ها را به صورت طبیعی و بدون استفاده از مواد شیمیایی از بین برد.

1 – یک راه برای از بین بردن آفات، حذف فیزیکی آن هاست. مثلا می‌توان با یک شلنگ که آب را با فشار خارج می‌کند، آفات را از روی برگ ها حذف نمود. این کار به ویژه در از بین بردن شته ها مفید است که به کلم پیچ حمله می‌کنند. این گیاه دارای برگ های مقاومی است که با پاشیدن آب یک بار در روز بر روی آن ها، برگ ها شاداب می‌مانند.

2 – در یک آبپاش، آب و چند قطره مایع ظرف شویی غیر سمی را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را بر روی برگ ها بپاشید، با این کار آفات و حشرات موجود بر روی برگ ها از بین می‌روند.

3 – کفشدوزک ها را بر روی گیاهان کلم خود آزاد کنید. این حشرات، شته ها و بسیاری از آفاتی که به کلم پیچ و سایر محصولات فصل سرد آسیب می‌رسانند را از بین می برند و به خود گیاه آسیب نمی رسانند. 

4 – زنبورهایی که عسل تولید نمی‌کنند را به باغ خود آزاد کنید تا کرم های کلم و مینوزهای برگ را از بین ببرند. پروانه های سفید که دارای لکه های سیاه هستند بر روی برگ های کلم تخم گذاری می‌کنند، که کرم های موجود بر روی کلم در واقع لارو این پروانه ها هستند. مینوزهای برگ، مگس های سیاه رنگی هستند که دارای لکه های زرد رنگ می‌باشند که اغلب در برگ محصولات فصل سرد سوراخ ایجاد می‌کنند.

5 – می‌‌توانید به صورت دستی سوسک ها و کرم های موجود بر روی برگ ها را از بین ببرید. نهال های جوان کلم به خصوص به حملات سوسک ها و کرم ها حساس هستند. یک سطل آب و صابون بر روی برگ ها بریزید و مطمئن شوید که دیگر به گیاهان شما حمله نمی‌کنند.

6 – در صورتی که هجوم حشرات خیلی سنگین باشد از حشره کش های ارگانیک استفاده کنید. زمانی گفته می شود هجوم حشرات سنگین است که 10 درصد یا میزان بیشتری از کلم پژمرده شده باشد و یا نشانه هایی از آسیب آفات بر روی برگ ها دیده شود، مثلا زمانی که بر روی برگ ها چندین سوراخ وجود داشته باشد.

وسایلی که شما نیاز دارید:

شلنگ آب

مایع ظرف شویی غیر سمی

کفشدوزک

سطل

اسپری حشره کش ارگانیک

نکته

علف های هرز میزبان آفات هستند، همیشه مواظب علف های هرز باشید و برای جلوگیری از هجوم حشرات آن ها را از بین ببرید.

 

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ