تعداد برداشت های کلم بروکلی

کلم بروکلی را چند بار می‌توان برداشت کرد؟

برداشت کلم بروکلی

در نگاه اول به نظر می‌رسد که کلم بروکلی از سبزیجاتی است که به طور مستمر تولید ندارد، ولی در واقع در طول فصل رشد چندین بار می‌توان کلم بروکلی را برداشت کرد. کلم بروکلی را قبل از این که سر آن خیلی بزرگ نشده است برداشت کنید، ساقه های جوان تردتر و شیرین تر هستند.

برداشت

به طور کلی، با توجه به مطالعات گیاهی دانشگاه دیویس در یک دوره سه ماهه می‌توان دو یا سه بار کلم بروکلی برداشت کرد. اولین تولید کلم بروکلی، سر مرکزی آن است. این سر باید به صورت زاویه دار و با ساقه 12 تا 15 سانتی متری بریده شود. بعد از اولین برش، گیاه به مدت چند هفته سرهای جانبی کوچکی تولید می‌کند. سرهای جانبی را زمانی که کوچک و ترد هستند باید برداشت کرد. اگر در بوته کلم بروکلی جوانه گل ظاهر شود باید به سرعت قطع شود، هنگامی که گل های زرد رنگ باز شوند طعم کلم بروکلی تلخ می‌شود.

شرایط رشد

این که چه مدت می‌توان کلم بروکلی را برداشت کرد بستگی به شرایط آب و هوایی دارد. کلم بروکلی یک محصول فصل سرد است که در آب و هوای گرم و خشک به گل یا به دانه می‌رود. در آب و هوای گرم و معتدل، کلم بروکلی بهترین رشد را از پاییز تا اواخر بهار دارد. در آب و هوای سرد می‌توان کلم بروکلی را بارها و بارها برداشت کرد. زمانی که آب و هوا گرم می‌شود باید کلم های بروکلی هر چه سریع تر برداشت شوند و در نتیجه تعداد روزهای برداشت بیشتر می‌شوند.

واریته ها

فصل برداشت کلم بروکلی همچنین به واریته بروکلی که شما انتخاب می‌کنید نیز بستگی دارد. کلم بروکلی Green Giant یک واریته ای است که رشد سریعی دارد و تحمل آن نسبت به گرما بالاست و حتی زمانی که دمای هوا خیلی زیاد می‌شود نیز می‌توان آن را برداشت کرد. انواع واریته های موروثی که تحمل بالایی در برابر سرما دارند مانند کالابرس، یک سر اصلی تولید می‌کند و تعداد زیادی ساقه های جانبی تولید می‌نماید. کلم بروکلی کالابرس در آب و هوای گرم به گل می‌رود اما یک انتخاب مناسب برای کاشت در ماه های پاییز و زمستان می‌باشد.

مراقبت

برای به دست آوردن حداکثر بازده از کلم های بروکلی شما باید به خوبی از آن ها مراقبت کنید. بذر کلم بروکلی را می‌توان مستقیما در زمین کاشت، کلم بروکلی بهترین رشد را در خاک های خنک، کمی مرطوب، حاصلخیز با زهکشی خوب دارد. مشکلات شایع از جمله سوسک های ککی، کرم، شته ها و پوسیدگی ریشه از طریق تناوب زراعی و از بین بردن آفات مثلا با استفاده از باکتری باسیلوس ترانجنسیس، قابل کنترل هستند. کلم بروکلی به یک رطوبت ثابت برای تولید با کیفیت بالا نیاز دارد. با استفاده از مالچ ارگانیک می‌توان رطوبت خاک را حفظ کرد و همچنین از رشد علف های هرز نیز جلوگیری نمود. یک لایه 7 سانتی متری مالچ روی اضافه کنید و آن را 7 سانتی متر دور تر از پایه گیاه روی زمین بریزید.

 

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ