استفاده از چمن بریده شده به عنوان مالچ در اطراف گیاه بلوبری

بوته بلوبری

گیاه بلوبری برای تولید میوه و ایجاد چشم انداز زیبا با ارزش می‌باشد. برای این که گیاه بتواند میوه های باکیفیتی تولید کند باید در مکان مناسب کاشته شود و از آن به درستی مراقبت شود. یکی از مواردی که در کاشت بلوبری باید مد نظر باشد، استفاده از مالچ در اطراف گیاه بلوبری می‌باشد. بریده چمن یکی از گزینه هایی است که ارگانیک بوده و به عنوان مالچ نیز مناسب می‌باشد.

مزایای استفاده از چمن بریده

چمن بریده شده شاید بهترین گزینه برای انتخاب به عنوان مالچ می‌باشد زیرا به سادگی در دسترس است و کارگاه های زیادی آن را تولید می‌کنند. پوششی از چمن بریده بر روی خاک می‌تواند از رشد علف های هرز جلوگیری کند، خاک را مرطوب نگه ‌دارد و درجه حرارت خاک را نیز تنظیم نماید. چمن بریده شده، همچنین به سرعت تجزیه می‌شود و زمانی که تجزیه می‌شود مواد مغذی به خاک اضافه می‌کند. تجزیه سریع مالچ چمن باعث می‌شود تا بتوانید زمانی که می‌خواهید یک مالچ بادوام تر مانند پوست درخت یا تراشه چوب اضافه کنید، مشکلی نداشته باشید.

چمن بریده شده نا مناسب

چمن های بریده که تحت تاثیر علف کش ها قرار گرفته اند به طور بالقوه برای گیاه بلوبری و یا هر گیاه دیگر آسیب رسان هستند. چمن های بریده که با مقدار زیادی علف هرز چیده شده اند ممکن است دارای بذر علف هرز باشند، در نتیجه به طور ناخواسته در اطراف گیاه بلوبری علف های هرز رشد می‌کند. قبل از این که از چمن بریده شده به عنوان مالچ استفاده کنید، اجازه دهید خشک شوند. چمن های بریده که روی هم انباشته شده و به مدت زیادی نگه داری شده اند بوی بد یا بوی ترشی می‌گیرند و به عنوان مالچ نباید از آن ها استفاده نمود.

اضافه کردن چمن بریده بر روی زمین

از چمن های بریده خشک شده در اطراف گیاه بلوبری استفاده کنید. زمانی که چمن بریده کاملا خشک شده است یک لایه نازک از آن را در اطراف بوته بلوبری اضافه نمایید. ضخامت لایه چمن بریده نباید از 5 سانتی متر بیشتر شود. مالچ چمن را 15 سانتی متر دورتر از ساقه گیاه بلوبری اضافه کنید.

نگهداری از مالچ چمن

از آنجا که چمن بریده شده به سرعت تجزیه می‌شود، نیاز است که ضخامت لایه چمن به صورت یکنواخت حفظ شود. برای جلوگیری از مسدود شدن جریان آب و هوا، لایه چمن اضافه شده بر روی زمین باید سست باشد. زمانی که گیاه بلوبری تحت تاثیر آفات یا بیماری های خاص قرار می‌گیرد، مالچ چمن و هرگونه بقایایی از گیاه که روی زمین ریخته شده است را حذف کنید و سپس در پایان فصل رشد یک مالچ جدید از چمن یا مالچ های دیگر در اطراف گیاه بلوبری بریزید.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ