اسیدی کردن خاک برای کاشت بلوبری

چگونه می‌توان خاک را برای بوته های بلوبری بیشتر اسیدی کرد؟

بلوبری

شما احتمالا واژه "اسیدی کردن خاک" را شنیده اید، اما ممکن است ندانید که این دقیقا به چه معناست. اسیدیته خاک توسط میزان یون هیدروژن محلول در خاک تعیین می‌شود. بلوبری یکی از گیاهانی است که دوست دار خاک های اسیدی می‌باشد و با توجه به مطالعات دانشگاه کالیفرنیا، بلوبری بهترین رشد را در خاک های با  PH 4.8 تا 5.5 دارد. با استفاده از کیت های خانگی، PH خاک خود را تست کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا در صورت لزوم به خاک ترکیباتی مانند سولفور(گوگرد) اضافه نمایید. 

1 – از یک کیت تست PH خانگی برای مشخص کردن میزان اسیدیته خاک استفاده کنید. مقداری خاک از محل کاشت جمع نمایید و با استفاده از دستورالعمل کیت، عمل کنید. بعد از انجام آزمایش، با توجه به رنگ حاصل شده می‌توان سطح PH خاک را مشخص کرد.

2 – در مکانی که می‌خواهید بلوبری را بکارید، 0.5 تا 1 کیلوگرم گوگرد برای هر 2.32 متر مربع استفاده کنید. این کار PH خاک را یک واحد پایین می‌آورد. اگر شما می‌خواهید PH خاک را دو درجه پایین بیاورید این مقدار گوگرد را دو برابر کنید. با استفاده از یک بیل گوگرد را تا عمق 15 تا 20 سانتی متری از سطح خاک مخلوط کنید. در پاییز با استفاده از ترکیبات اسیدی خاک را اصلاح کنید و دوباره در بهار این کار را انجام دهید.

3 – برای رشد بهینه بوته بلوبری، در صورتی که در بهار سال بعد PH خاک 4.8 تا 5.5 نبود با استفاده از گوگرد (با همان نسبتی که گفته شد)، خاک را اسیدی کنید. قبل از کاشت بلوبری باید خاک را به این PH رساند. ممکن است دو تا سه سال طول بکشد که خاک شما به PH مناسب برای رشد موفق بلوبری برسد.

4 – بعد از کاشت بلوبری هر سه سال یک بار PH خاک خود را تست کنید. با توجه به مطالعات دانشگاه کالیفرنیا در صورت لزوم خاک خود را هر سه سال یک بار دوباره اسیدی کنید.

وسایلی که شما نیاز دارید:

کیت تست PH خانگی

گوگرد عنصری

بیل

نکته

برای کاهش PH خاک اطراف بوته بلوبری، چهار گودال به عمق 30 سانتی متر در اطراف هر بوته بلوبری حفر کنید. یک چهارم فنجان گوگرد عنصری را با خاک هایی که خارج از گودال هستند مخلوط کنید. گودال ها را با خاک اصلاح شده پر کنید و بعد آبیاری انجام دهید.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ