ریشه زنی قلمه پشن فروت

چه مدت طول می‌کشد تا قلمه پشن فروت ریشه بزند؟
گیاه پشن فروت با داشتن گل های زیبا و برگ های سبز تیره، باعث می‌شود شما را به سمت خود جذب کند تا این گیاه زیبا را در باغ خود تکثیر کنید. گیاه پشن فروت را می‌توان از طریق بذر و قلمه کاشت. در شرایط مناسب می‌توان در بهار یا پایان فصل رشد یک قلمه از گیاه جدا کرده و آن را ریشه دار کنید.
گیاه پشن فروت یا گل ساعتی
بیش از 250 گونه گیاه گل ساعتی وجود دارد، بسیاری از آن ها به صورت بالارونده رشد می‌کنند و بومی مناطق گرم مرکز و جنوب آمریکا می‌باشند. اکثر گونه ها در مناطقی که دمای هوا در زمستان 6- تا 12 درجه سانتی گراد است رشد می‌کنند که بستگی به نوع گونه دارد. تنها 24 گونه از گیاه پشن فروت که گل های بنفش و سفید تولید می‌کنند (مانند پشن فروت می پاپ) می‌توانند در مناطقی که دمای هوا در زمستان 26- تا 1- درجه سانتی گراد است رشد کنند. گونه های مختلف گیاه پشن فروت دارای گل هایی به رنگ آبی، بنفش، صورتی، قرمز، زرد و سفید می‌باشند و میوه های بیضی شکلی تولید می‌کنند. حدود 60 نوع گیاه پشن فروت وجود دارد که میوه تولید می‌کنند.
قلمه پشن فروت
زمانی که پشن فروت در بهار به طور فعال در حال رشد است، یک قلمه به اندازه 15 سانتی متر از یک چوب نرم برش دهید. برگ های قسمت پایینی شاخه برش داده شده را حذف کنید و هر گونه پیچک یا جوانه گل موجود در شاخه را از آن جدا نمایید. قسمت پایینی شاخه را به صورت مورب برش دهید و آن را در هورمون ریشه زایی قرار دهید. شاخه را در یک گلدان کوچک قرار دهید، گلدان باید سوراخ زهکشی داشته باشد. اطراف قلمه را با پرلیت یا ورمیکولیت پر کنید و سپس به آن آب دهید. قلمه به نور غیر مستقیم خورشید و مکان گرم نیاز دارد، دمای مناسب برای قلمه 18 تا 21 درجه سانتی گراد می‌باشد. ریشه زنی قلمه در دمای پایین تر مدت بیشتری طول می‌کشد. برای حفظ رطوبت خاک، یک شیء پلاستیکی سوراخ دار روی گلدان قرار دهید، شیء پلاستیکی نباید با قلمه برخورد کند. قلمه معمولا سه هفته بعد ریشه می‌زند ولی به اندازه کافی برای انتقال به زمین قوی نیست، معمولا سه ماه بعد زمان مناسبی برای انتقال به زمین می‌باشد. قلمه پشن فروت را می‌توان در تابستان نیز از گیاه جدا نمود.

گیاه پشن فروت

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ