چه مدت طول می‌کشد تا درخت میوه اژدها، میوه بدهد؟

میوه اژدها یا دراگون فروت که همچنین با نام پیتایا (Hylocereus undatus) نیز شناخته می‌شود، میوه های خوراکی بسیار خوشمزه ای تولید می‌کند که دارای پوست فلس دار هستند. این گیاه همیشه سبز در مناطقی که دمای هوا در زمستان 1- تا 10 درجه سانتی گراد است رشد می‌کند. درخت میوه اژدها نمی‌تواند هوای سرد را به مدت طولانی تحمل کند. میوه اژدها در هر سال، چندین بار میوه تولید می‌کند و در صورتی که با دقت از آن نگهداری شود می‌تواند تا چندین دهه به تولید میوه ادامه دهد.
فصل میوه دهی سالانه
درخت میوه اژدها در هر سال به مدت 5 ماه میوه تولید می‌کند. میوه دهی از اوایل تابستان تا اواسط پاییز می‌باشد. گل دهی در اوایل تابستان است و مدت کوتاهی بعد از گل دهی، میوه ها بر روی درخت شکل می‌گیرند. گل های درخت میوه اژدها در شب باز هستند و بعد از این که باز می‌شوند فقط یک شب بر روی گیاه باقی می‌مانند. گل ها در ابتدا به صورت یک غنچه کوچک هستند که بعد از 13 روز باز می‌شوند. میوه ها حدودا 50 روز بعد از گل دهی و گرده افشانی به بلوغ می‌رسند. در طول فصل رشد، درخت میوه اژدها به گل دهی ادامه می‌دهد و میوه های جدیدی تولید می‌کند.
طول عمر گیاه میوه اژدها
درخت میوه اژدها عمر نسبتا طولانی دارد. این گیاه می‌تواند در سال اولی که در خاک تثبیت می‌شود میوه تولید کند و به مدت 20 تا 30 سال به میوه دهی ادامه دهد. درخت میوه اژدها می‌تواند به ارتفاع 9 متر رشد کند. درختان بلندتر میوه های بیشتر و بزرگتری تولید می‌کنند.
آب و هوا و باردهی
آب و هوا و خاک مرطوب می‌تواند میوه دهی درخت دراگون فروت را افزایش دهد. در منطقه ای که دمای هوا بالاتر از 27 درجه سانتی گراد است، درخت میوه اژدها ممکن است گل دهی و میوه دهی را خارج از فصل رشد طبیعی انجام دهد. در آب و هوای سرد، فصل میوه دهی کمتر از پنج ماه است. دمای سرد شب ممکن است زندگی گل را طولانی تر کند، در این شرایط گل ها مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا گرده افشانی انجام دهند و بمیرند اما زمانی که روزها گرم می‌شوند میوه دهی تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد. 
افزایش باردهی
شما می‌توانید با آبیاری صحیح ، باردهی درخت میوه اژدها را در طول فصل رشد افزایش دهید. اگرچه درخت میوه اژدها یک کاکتوس است ولی بهترین عملکرد را در خاک های مرطوب دارد. برای درخت میوه اژدها هفته ای یک اینچ آب فراهم کنید، یا به اندازه ای به گیاه آب دهید که خاک به طور کامل خشک نشود. از خیس کردن خاک اجتناب کنید زیرا باعث فاسد شدن ریشه درخت میوه اژدها می‌شود. آفتاب کامل در طول روز، درخت میوه اژدها را به میوه دهی تشویق می‎کند. گرده افشانی گل های درخت میوه اژدها توسط پروانه ها و حشرات گرده افشانی که در شب فعال هستند انجام می‌شود. شما می‌توانید گرده افشانی را به صورت دستی و با استفاده از یک قلم مو کوچک انجام دهید. برای گرده افشانی دستی، باید گرده ها را با قلم مو از پرچم به کلاله در داخل گل منتقل کنید.

درخت میوه اژدها

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ