طول عمر گیاه بلوبری

گیاه بلوبری

گیاهان بلوبری تا چه مدت زمانی می‌توانند زنده بمانند؟

گیاه بلوبری یکی از محبوب ترین درختچه های میوه برای کاشت در باغچه های خانگی است. این گیاه علاوه بر ایجاد چشم انداز زیبا، میوه های بسیار خوشمزه ای نیز تولید می‌کند. از میوه های بلوبری در درست کردن مربا، دسر، کیک، ژله و ... استفاده می‌شود، همچنین می‌توان آن ها را به صورت تازه نیز مصرف نمود. در صورتی که گیاه بلوبری در یک محیط مناسب قرار داشته باشد، به مدت طولانی می‌تواند زندگی کند.

انتخاب گونه بلوبری

شما باید یک گونه بلوبری مناسب با منطقه خود انتخاب کنید که بتوانید چندین سال از این گیاه زیبا لذت ببرید. بلوبری بوته بلند محبوب ترین بلوبری برای کاشت در باغچه های خانگی است زیرا خود بارور است، فصل میوه دهی آن طولانی می‌باشد و میوه های بزرگی نیز تولید می‌کند. با این حال، این گونه از بلوبری به تعدادی ساعات سرما در زمستان نیاز دارد که بتواند میوه تولید کند. بلوبری بوته بلند جنوبی به سرمای کمتری در زمستان نیاز دارد و برای کاشت در مناطق گرم مناسب می‌باشد. بلوبری rabbiteye نیز به ساعات سرمای کمی نیاز دارد و برای اطمینان از گرده افشانی متقاطع باید در نزدیکی دو یا چند گونه دیگر از بلوبری کاشته شود.

شروع رشد بلوبری

برای این که گیاه بلوبری شما بتواند به خوبی در خاک تثبیت شود و میوه های زیادی تولید کند، شما باید در دو سال اول زندگی گیاه، شکوفه های آن را بچینید و از ایجاد میوه جلوگیری کنید. اگرچه گیاه بلوبری در سال اول و دوم می‌تواند میوه تولید کند ولی شما باید به عمد شکوفه ها را بچینید تا گیاه به جای تولید میوه، بتواند ریشه های خود را قوی کند و در سال های آینده رشد موفقی داشته باشد. اگر شما صبر داشته باشید و به گیاه بلوبری برای یک شروع قوی کمک کنید، این گیاه می‌تواند تا 50 سال زندگی کند.

نگهداری و مراقبت

از سال پنجم گیاه بلوبری را هرس کنید و بعد از آن هر سال این کار را انجام دهید. گیاه بلوبری در 4 سال اول زندگی به هرس زیادی نیاز ندارد و فقط باید شاخه های مرده و آسیب دیده را از گیاه حذف کرد. بهترین میوه بلوبری بر روی شاخه هایی که دو تا چهار سال سن دارند رشد می‌کنند. شاخه های قدیمی را برای تشویق گیاه به رشد شاخه های جدید قطع کنید. هرس سالانه نه تنها تولید میوه را بالا می‌برد بلکه سلامت و طول عمر گیاه بلوبری را بهبود می‌بخشد.

زندگی دوم گیاه بلوبری

گیاهان قدیمی و غیر مولد بلوبری را در صورتی که از سطح زمین قطع شوند، می‌توان دوباره ترمیم کرد. در صورتی که گیاه از سطح زمین بریده شود، انرژی بیشتری در ریشه ها ایجاد می‌شود و رشد جدید آغاز می‌گردد. در واقع مانند این است که یک گیاه جدید کاشته شده است.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ