چه مدت طول می‌کشد تا پشن فروت موزی رشد کند؟

پشن فروت موزی (Passiflora mollissima) بومی جنوب آمریکاست که گل های صورتی بسیار زیبا و زرق و برق داری به وجود می‌آورد. میوه هایی که تولید می‌کند 5 تا 13 سانتی متر طول دارند. گل ها و میوه روی ساقه ها به صورت آویزان قرار می‌گیرند. این گیاه در مناطقی که دمای هوا در زمستان 3- تا 12 درجه سانتی گراد است قابل کاشت می‌باشد. پالپ میوه را می‌توان از پوست خارج کرد و خورد اما معمولا از آن برای درست کردن دسر و آب میوه استفاده می‌شود.
کاشت پشن فروت موزی
این گیاه معمولا توسط بذر کاشته می‌شود و حدودا 10 هفته طول می‌کشد تا جوانه بزند. در صورتی که بذرها قبل از کاشت در آّب ولرم خیسانده شوند مدت زمان جوانه زنی به 5 هفته کاهش پیدا می‌کند. نهال های سه ماهه زمانی که به زمین منتقل می‌شوند برای رشد به داربست نیاز دارند. گیاه پشن فروت موزی در عرض یک تا دو سال به اندازه 6 تا 7 متر بزرگ می‌شود و در سال اول یا دوم شروع به تولید میوه می‌کند.
رشد بیش از حد
در مناطق گرمسیری مطلوب گیاه پشن فروت موزی به صورت تهاجمی رشد می‌کند. در هاوایی طول عمر گیاه پشن فروت موزی به بیش از 20 سال می‌رسد. این گیاه رشد سریعی دارد و میوه های خوشمزه آن مورد علاقه بسیاری از حیوانات می‌باشد. حیوانات با خوردن میوه ها باعث پراکنده شدن بذرها در زمین می‌شوند.
میوه
میوه های پشن فروت موزی در ابتدا سبز رنگ هستند، سپس رنگ آن ها مخلوطی از سبز و زرد می‌شود. زمانی که میوه ها کاملا می‌رسند رنگ آن ها به طور کامل زرد روشن می‌شود. میوه ها بسیار معطر هستند و سرشار از مواد مغذی و ویتامین ها می‌باشند. درون میوه دانه های سیاه رنگی موجود است که با خمیر نارنجی رنگی پوشیده شده اند. دانه ها ترد و خوراکی هستند. در شرایط مطلوب یک گیاه پشن فروت موزی به تنهایی می‌تواند 200 تا 300 میوه تولید کند.
استفاده ها
پالپ میوه را می‌توان از آن خارج نمود و مصرف کرد. همچنین از آن آب میوه درست می‌کنند یا آن را با نوشیدنی های دیگر مخلوط می‌کنند. خمیر میوه برای درست کردن بستنی، ژله، کیک، دسر، سالاد میوه و .... نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای گیاه پشن فروت موزی باید یک داربست بزرگ تهیه شود زیرا این گیاه به سرعت رشد می‌کند و داربست را می‌پوشاند.

پشن فروت موزی

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ