مالچ مناسب برای درختچه بلوبری

مالچ مناسب برای اضافه کردن در اطراف درختان میوه

چه مالچی برای گیاه بلوبری و دیگر درختان میوه مناسب است؟

مراقبت صحیح از گیاه بلوبری باعث می‌شود گیاه رشد خوبی داشته باشد و در برابر آفات و بیماری ها مقاوم شود و میزان زیادی میوه تولید کند. برای این که بلوبری بدون مشکل رشد کند باید به چند نکته توجه نمود، نکات شامل آماده سازی خاک قبل از کاشت، هرس منظم، آبیاری، کود مناسب و اضافه کردن مالچ بر روی خاک بعد از کاشت گیاه بلوبری می‌باشند. انواع مختلف مالچ می‌توانند رطوبت خاک را حفظ کنند و درجه حرارت خاک را تنظیم نمایند و همچنین از رشد علف های هرز اطراف درختچه بلوبری جلوگیری کنند.

مالچ های در دسترس

برخی از انواع مالچ در درجه اول استفاده می‌شوند زیرا با ارزش هستند و به فراوانی و به راحتی یافت می‌شوند. این مالچ ها شامل بریده چمن، برگ خرده شده، چوب خرد شده درخت کاج و موارد مشابه می‌باشند. چمن بریده زمانی به عنوان مالچ مناسب است که به تازگی چیده نشده باشد و با علف کش آغشته نشده باشد. چمن های بریده باید به صورت خشک استفاده شوند و حاوی تخم علف هرز نباشند. پوست درخت کاج یک مالچ مناسب است و در برابر فشردگی مقاوم می‌باشد و ماندگاری بالایی روی خاک دارد.

مالچ پایدار

از آنجا که درختان میوه به صورت دائمی در یک مکان کاشته می‌شوند، مالچ باید به گونه ای باشد که خیلی زود نیاز به تازه کردن آن نباشد. پوست درخت خرد شده، تراشه چوب و یا مواردی مانند پوست گردو مناسب هستند و تا یک سال نیاز به اضافه کردن مالچ جدید بر روی آن ها نمی‌باشد. قبل از اضافه کردن مالچ، باید اطمینان حاصل کرد که هیچ گونه علف هرزی در مکان وجود نداشته باشد. در زمان افزودن مالچ جدید، آن را بر روی مالچ قبلی اضافه کنید.

اضافه کردن مالچ

در هنگام انتخاب مالچ، در نوع مالچ باید دقت نمود و باید یک مالچ مناسب را انتخاب کرد. قبل از اضافه کردن مالچ، باید تمامی علف های هرز از منطقه حذف شوند تا در آینده با علف های هرز دچار مشکل نشوید. برای سرکوب علف های هرز در اطراف درخت به مدت طولانی، باید از مالچ های ارگانیک استفاده نمود. اولین باری که روی زمین مالچ می‌ریزید، یک لایه 5 تا 7 سانتی متری مالچ کافی است و نباید از این میزان بیشتر شود تا هوا و رطوبت به میزان کافی در اختیار ریشه ها قرار بگیرد. مالچ باید 15 سانتی متر دورتر از پایه درخت روی زمین ریخته شود، در غیر این صورت باعث پوسیدگی تنه درخت و جذب آفات می‌شود. بعد از گسترش مالچ به طور کامل آبیاری انجام دهید.

مالچ نامناسب

هنگامی که مالچ ارگانیک به صورت نامناسب ذخیره می‌شود، تحت فرآیندهای بی هوازی دارای بوی ترشی می‌شود و چنین مالچی نامناسب است و به گیاهان ضرر می‌رساند. اگر شما سعی دارید گیاهان را به روش ارگانیک پرورش دهید، مالچ های رنگی یا مالچ هایی که تحت تاثیر مواد شیمیایی بوده اند مناسب نیستند. اگرچه اغلب آن ها تداوم زیادی دارند ولی مالچ های غیر ارگانیک برای استفاده در اطراف درختان میوه مناسب نیستند، زیرا آن ها حرارت را بیش از حد دریافت می‌کنند. 

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ