دور نگه داشتن حشرات از گیاه بلوبری

بلوبری

بلوبری بومی شمال شرقی آمریکا است و اکثر گونه های بلوبری به طور کلی در برابر حشرات و بیماری ها مقاوم هستند. با این حال حتی زمانی که گیاه بلوبری در یک خاک اسیدی و آفتاب کامل کاشته شده باشد ممکن است باعث جذب حشرات شود. حشراتی مانند مگس ها و دیگر آفات گیاهی ممکن است به درختچه بلوبری آسیب برسانند. با استفاده از روش های شیمیایی و فیزیکی می‌توان حشرات و آفات را کنترل کرد.

چگونگی دور نگه داشتن حشرات از درختچه بلوبری

1 – تمام علف های هرز در منطقه کاشت را از خاک بیرون آورید و یا زمانی که گیاه خفته است از علف کش هایی که دارای ترکیباتی مانند گلیفوسیت، دیکامبا یا MCPP است استفاده کنید. علف کش را روی علف هرز اسپری کنید، مواظب باشید علف کش با بوته بلوبری تماس پیدا نکند. با حدف علف های هرز می‌توان تخم بسیاری از حشرات را از بین برد. عف های هرز به عنوان یک میزبان برای آفات و حشرات عمل می‌کنند و در صورتی که علف های هرز از منطقه کاشت حذف شوند حشرات و آفات تا حد زیادی کنترل می‌شوند.

2 – قبل از این که میوه های بلوبری تغییر رنگ دهند یک تله چسبناک نواری روی یکی از شاخه های بلوبری قرار دهید تا حشرات به دام بیفتند.هر هفته تله را بررسی کنید. در صورتی که به تله حشره چسبیده باشد، یک حشره کش حاوی یکی از مواد spinosyn، ایمیداکلوپرید و یا استامیپرید روی بوته بلوبری اسپری کنید.

3 – تمام شاخه های مرده، آسیب دیده، در حال مرگ و بیمار را از بوته حذف کنید. اندام آلوده و آسیب دیده گیاه به عنوان یک منبع برای بیماری و پرورش حشرات می‌باشند.

4 –  در اواخر زمستان 1 قسمت روغن زمستانه با کیفیت را با 50 قسمت آب ولرم مخلوط کنید و آن را در یک پمپ سمپاش بریزید، سپس آن را روی گیاه بلوبری بپاشید. روغن زمستانه مانع از هجوم حشرات و موجودات دیگر مثل لاک پشت ها می‌شود. قبل از این که گیاه جوانه گل تشکیل دهد باید از روغن زمستانه استفاده شود.

وسایلی که نیاز دارید:

علف کش

پمپ سمپاش

تله چسبناک

حشره کش

قیچی هرس

نکته

در هنگام استفاده از علف کش و حشره کش، به دستورالعمل آن توجه کنید و مطابق با آن عمل نمایید. در صورتی که از این مواد بیش از حد استفاده شود ممکن است برای گیاه و خاک سمی باشند.

روغن های زمستانی را زمانی استفاده کنید که دمای هوا 10 درجه سانتی گراد یا بالاتر باشد.

تله های چسبناک که به صورت نواری هستند را به شاخه های گیاه بلوبری گره بزنید تا زمانی که باد وزیده می‌شود از گیاه جدا نشوند.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ