دور نگه داشتن مورچه ها از درختچه بلوبری


گیاهانی مانند بلوبری که به صورت بوته ای یا درختچه رشد می‌کنند را می‌توان به اندازه دلخواه هرس کرد و به آن ها شکل داد. مهم نیست شما چه شکلی را برای درختچه بلوبری خود ترجیح می‌دهید، اغلب باغبانان ترجیح می‌دهند درختچه به گونه ای باشد که مورچه ها از آن دور بمانند. اگرچه دیدن مورچه ها روی درختچه های میوه خوشایند نیست ولی مورچه ها خودشان به صورت مستقیم به گیاه آسیب نمی‌رسانند. آن ها حشرات دیگر را تشویق و حمایت می‌کنند که به میوه ها آسیب می‌رسانند. بسیاری از گونه های بلوبری که امروزه به دست می‌آیند نسبت به آفات مقاوم هستند و رشد آسانی دارند. اگر شما بر روی بوته بلوبری مورچه ها را مشاهده کردید می‌توانید از شر آن ها خلاص شده و مانع بازگشت مورچه ها شوید.

چگونگی دور نگه داشتن مورچه ها از درختچه بلوبری

1 – شاخه های پایینی درختچه بلوبری را هرس کنید، شاخه ها باید به گونه ای باشند که 30 تا 45 سانتی متر از سطح زمین فاصله داشته باشند.

2 – خاک اطراف بوته بلوبری را مرطوب نگه دارید، اجازه ندهید خاک اطراف بلوبری به طور کامل خشک شود. این کار باعث می‌شود بوته بلوبری عملکرد خوبی داشته باشد و مورچه ها نیز به آن نزدیک نشوند.

3 – 20 یا 25 سانتی متر از قسمت پایینی تنه را با استفاده از یک مقوای نازک یا جوراب ابریشمی بپوشانید سپس آن را به مواد چسبنده که حشرات را به دام می‌اندازد آغشته کنید، این کار باعث می‌شود قسمت پایینی تنه محافظت شود و مورچه ها نیز نمی‌توانند به قسمت های بالایی درختچه بلوبری راه پیدا کنند. مانع چسبنده را هر چند روز یک بار بررسی کنید و در صورتی که از حشره پر شده یا چسبندگی خود را از دست داده است آن را با یک مانع جدید جایگزین نمایید.

4 – از طعمه های مخصوص مورچه ها استفاده کنید و آن را در اطراف درختچه بلوبری قرار دهید، مورچه ها طعمه را به لانه خود حمل می‌کنند و در نتیجه تمام کلنی مورچه ها از بین می‌رود. این یک روش موثر برای از بین بردن مورچه هاست که نیازی به استقاده از حشره کش در اطراف درختچه بلوبری نمی‌باشد ولی باید مواظب کودکان و حیوانات خانگی باشید. 

5 – جمعیت شته ها را کنترل کنید، زیرا باعث جذب مورچه ها می‌شوند. شته ها را با فشار آب یا با استفاده از صابون های حشره کش از درختچه بلوبری دور کنید. صابون های حشره کش برای از بین بردن حشره ها موثر هستند ولی باید از صابون هایی استفاده کرد که مناسب درختچه های میوه دار باشند. برای رفع نگرانی می‌توان قبل از استفاده از میوه های بلوبری، آن ها را به طور کامل با آب شستشو داد.


مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ