ایده‌ هایی برای پله های حیاط

پله‌ ها همیشه قسمت جدایی ناپذیر خانه ها هستند. خواه در پشت حیاط شما یا در جلوی در ورودی باشند، که رسیدگی به آن ها و دیزاین و طراحی آن ها خانه را زیباتر می‌کند. به جای صرف هزینه های سنگین، تلف کردن وقت و کارگر گرفتن، ایده های زیادی را می توانید عملی کنید که در زیر چند نمونه از آن ها را خواهید دید.

- استفاده از بلوک‌ های سیمانی 

در این جا یک ایده ارزان و سریع و آسان قرار داده ایم. بلوک های سیمانی را با خاک یا کلوخ یا سنگ پُر کنید و آن ها را نزدیک هم بگذارید. به این ترتیب یک پله ساخته اید! 

 

- پله های مناسب باغ

همان طور که در شکل زیر می بینید این نوع پله برای باغ مناسب است که کنار آن بوته و گل و گیاه کاشته شده باشد که زیبایی آن را چند برابر کند. این پله ها همانند پله های بلوک سیمانی هستند با این تفاوت که از سنگ ریزه و شن پر شده اند. 


- پله های طرح دار! 

اگر فرد هنرمند و هنر دوستی هستید، این پله ها را به شما پیشنهاد می کنیم. با ذوق هنری خود و سلیقه شخصی پله ها را طراحی کنید یا از کاشی ها و سرامیک های جذاب و سرگرم کننده آماده استفاده کنید. 

 

- پله های سه بعدی! 

فرقی نمی کند پله هایتان سه تاست یا سی تا! این مدل طراحی از مجموعه پله ها در عین سادگی و راحتی شما را خوشحال می کند و پله ها را سه بعدی نشان می دهد.

 

- پله های سنگی! 

این مدل پله اگر چه ساده است اما سادگی آن باعث نمی شود که از زیبایی آن کاسته شود. این مدل پله ها با سنگ های ایستاده و محکم و یک شکل ساخته می شود و یا حتی شما می توانید در کنار آن یک دیوار سنگی نیز بسازید. 

 

- پله های سر سبز با گل و گیاه! 

اگر می خواهید مجموعه ای طبیعی از پله ها را داشته باشید این طرح پیشنهادی ماست! استفاده از شاخ و برگ گیاهان و گل های زیبا مانند بوته ها و درختچه انگور در کنار پله، جلوه خاص و طبیعی به آن می دهد.


- کاشت گیاه در کنار پله ها!

با این ایده در واقع یک تیر و دو نشان زده اید! هم به پله هایی زیبا دست یافته اید و هم با کاشتن سبزی و صیفی جات در کنار پله ها در واقع یک باغچه پله ای هم دارید! 


- پله های چراغ دار

اگر اهل شب نشینی و گفت و گو در حیاط خلوت خود هستید، این ایده جالب خواهد بود. با کار گذاشتن چراغ در پله ها هم باعث گم نکردن مسیر در شب نخواهید شد و هم یک جلوه خاص به حیاط خود داده‌اید.


- استفاده از چوب و مالچ 

با این طراحی احساس خواهید کرد که حیاطتان شبیه یک پارک شده است. پله های چوبی و مالچ یک ایده خوب در عین محکم بودن هستند.

 

- پله های تخته سنگی

این پله ها مناسب خانه هایی با حیاط ویلایی هستند که بسیار خاص می باشند البته شما می توانید با چند مدل گل و گیاه آن را زیبا تر کنید.


- پله های تنه درختی! 

دیگر نیاز نیست تنه های درخت را دور انداخته و نگران استفاده آن ها باشید. با تنه درخت و چند شاخ و برگ یک پله زیبا خلق کنید. 


مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

1 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ