چگونگی کاشت گل ابری(Ageratum)

رشد گل ابری: چگونگی کاشت گل ابری
گل ابری (Ageratum)، گلی آبی رنگ است و برای رشد به یک مکان آفتابی نیاز دارد. گیاهان گل ابری رنگ آبی مطلوبی به باغ اضافه می کنند. مراقبت از گل ابری بسیار آسان است حتی برای باغبانان تازه کار !
گیاهان گل ابری که در باغ ها دیده می شوند معمولا به صورت هیبرید هستند، گیاهان گل ابری ریز و جمع و جور می باشند. زمانی که شما پرورش گل ابری را یاد بگیرید و به صورت موفقیت آمیز رشد کند، مطمئنا بعد از آن شما همیشه گل ابری را در باغ خود خواهید داشت. 
گل ابری (Ageratum) چیست؟
برای کسانی که تازه شروع به کار باغبانی می کنند ممکن است سوال پیش آید که گل ابری چیست و چگونه کاشته می شود؟ گل ابری houstonianum گیاه بومی مکزیک است و یکی از مرسوم ترین نوع گل ابری است که کاشته می شود. گل های Ageratum، گل های نرم، گرد و کرکی هستند که به رنگ های آبی، صورتی و سفید است و معمول ترین نوع آن به رنگ آبی است.
گیاه گل ابری را می توان هم از دانه و هم با نهال کوچک آن کاشت. بیش از 60 رقم گل Ageratum آبی وجود دارد و وقتی که به صورت کامل رشد می کنند اندازه آن به 15 تا 20 سانتی متر می رسد. گل ابری وحشی بلندتر است و بیشتر با دانه آن کاشته می شود اما بیشتر دانه های گل ابری به صورت هیبرید هستند. معمول ترین گل ابری به رنگ آبی است و شامل انواع زیر است:
Hawaii : این نوع گل ابری، شکوفه آبی بسیار زیبایی دارد. این نوع از گل ابری زود رس است و یکی از مهمترین و ماندگارترین گونه های گل ابری است.
 
کاشت گل ابری
 
Blue Mink: این نوع به رنگ آبی کمرنگ است و اندازه آن به 30 سانتی متر هم می رسد.
 
کاشت گل ابری
 
Blue Danube: اندازه این نوع به 15 تا 20 سانتی متر می رسد.
 
کاشت گل ابری
 
ارقام گل ابری سفید و صورتی هم وجود دارد که این ارقام خیلی زود پژمرده می شوند.
چگونگی کاشت گل ابری (Ageratum)
گیاه گل ابری را در بهار زمانی که هوا گرم باشد می توان با بذر کاشت. روی بذر را با مقداری خاک بپوشانید. گیاه گل ابری برای جوانه زدن به نور خورشید نیاز دارد. برای این که گل ابری زودتر شکوفه دهد بهتر است 8 تا 10 هفته قبل از کاشت در زمین، آن را در خانه در گلدان بکارید. 
مراقبت از گل ابری (Ageratum)
گل ابری گیاهی یکساله و گاهی اوقات چندساله است. مراقبت از گل های گیاه گل ابری شامل آبیاری منظم از زمان کاشت تا زمان گلدهی است. برای افزایش شکوفه های آبی بهتر است از آب گرم برای آبیاری استفاده کنید.
 

محصولات مرتبط

1 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ