آموزش کاشت گل چتری

گل چتری (به انگلیسی Phlox)
گل چتری (phlox) از گیاهان یک ساله می باشد. ارتفاع بوته این گل 20 تا 30 سانتی متر است. نوع اصلی این گل به رنگ صورتی می باشد که دسته های این گل در انتهای شاخه ها به صورت چتر باز می شود.
در طبیعت انواع مختلفی از این گل در شکل و رنگ های مختلفی به وجود آمده که بین آن ها گل چتری بزرگ، گل چین چین، گل ستاره ای و پرپر را می توان نام برد.  گل های چتری به رنگ های ارغوانی، صورتی، قرمز، نارنجی و ... است. یک نوع ساقه کوتاه گل چتری وجود دارد که اندازه آن بین 15 تا 20 سانتی متر است. گل چتری را روی تپه گل یا حاشیه می کارند.
 
گل چتری
 
کاشت گل چتری
یک مکان برای کاشت گل چتری انتخاب کنید. گل چتری یک گل مقاوم است که به نگهداری زیادی نیاز ندارد و به خوبی در اغلب مناطق قابل رشد است. اغلب گونه های گل چتری مکانی با نور کامل را ترجیح می دهند ولی بعضی از گونه های آن سایه جزیی را هم تحمل می کنند. زمانی که گل چتری در سایه رشد کند گل کمتری تولید می کند، همچنین اگر در سایه باشد ممکن مبتلا به بیماری شود. بنابراین اگر می خواهید گل چتری را در مکانی بکارید که سایه دارد، یک نوع از گل چتری را انتخاب کنید که به کپک مقاوم باشد. گل چتری را باید در خاکی مرطوب با زهکشی خوب کاشت. گل چتری برای عملکرد خوب به رطوبت زیادی نیاز دارد ولی خاک نباید از آب اشباع شود. برای اطمینان از رشد سالم و قوی بهتر است خاک را شخم زد و به آن کمپوست اضافه کرد.
 خاک را باید تا عمق 30 سانتی متر شخم زد و آن را با کمپوست و مواد آلی مخلوط کرد. گل چتری را باید بعد از گذشت سرما کاشت. فاصله بذرهای گل چتری را باید 15 تا 60 سانتی متر درنظر گرفت . فاصله انواع ساقه کوتاه را 15 تا 30 سانتی متر و انواع ساقه بلند را 30 تا 60 سانتی متر در نظر می گیرند. پس از کاشت بذرها باید به آن ها آب داد. بعد از گل دهی، دوباره باید به بوته گل چتری  کود داده شود. زمانی که گلدهی انجام شد، شاخه ها و گل های مرده را از بوته جدا کنید .
 

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ