کاشت گل لاله در زمین و گلدان

گل لاله (به انگلیسی Tulip)
گل لاله تا 30 سانتی متر می تواند بلند شود و در رنگ های صورتی، بنفش، قرمز، قرمز تیره، نارنجی ، زرد وجود دارد. گل لاله در اوایل بهار بعد از سرما پدیدار می شود. گل لاله در مناطقی که آب و هوا سرد است، بهتر است در ظرف های باغبانی کاشته شود. برای کاشت در مناطق سرد باید نوعی از گل لاله انتخاب شود که در مقابل سرما مقاوم باشد.
گل لاله یک نوع گل چند ساله است اما گاهی اوقات آن را جزء یک ساله ها هم می توان در نظر گرفت. گل لاله هم در آفتاب کامل و هم در نور جزیی به خوبی عمل می کند. 
در هنگام آبیاری باید خاک را مرطوب کرد و نباید اجازه داد خاک خشک شود، و باید از خیس کردن خاک خودداری شود.
 
کاشت گل لاله
 
کاشت گل لاله
همه انواع گل لاله از طریق تقسیم غده های کوچکی که از اطراف غده اصلی جدا می شود کاشته می شود. چند هفته بعد از زرد شدن برگ های بوته گل لاله، باید ریشه های گل لاله را از زمین بیرون آورده و در معرض هوا قرار داد تا کمی خشک شود. غده های گل لاله را اوایل یا اواسط پاییز می کارند. غده ها را می توان در گلدان کاشت و همچنین می توان آن ها را در زمین نیز کاشت. عمق کاشت غده ها باید 10 سانتی متر باشد. خاکی که برای کاشت گل لاله استفاده می شود باید سبک و همراه با مواد پوسیده با زهکشی خوب باشد. 
اگر غده های گل لاله در زمین کاشته شوند باید بین آن ها 15 تا 18 سانتی متر فاصله باشد. گل لاله را در تزیین اتاق ها و سالن ها به کار می برند و با این گل می توان مناظر بسیار زیبایی به وجود آورد. 
 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ