کاشت و مراقبت گل داوودی

گل داوودی (به انگلیسی Chrysanthemum)
گل داوودی در بسیاری از گونه ها و رنگ های زیبایی وجود دارد و برای کاشت در گلدان نیز مناسب می باشد. دو نوع اصلی گل داوودی، hardy (گل داوودی با دوام) و florist می باشد. گل داوودی hardy بسیار با دوام است و در آب و هوای سرد نیز می توان گلدان آن را در خارج از خانه نگهداری کرد. گل داوودی Florist به توجه بیشتری نیاز دارد و در طول زمستان باید در خانه نگهداری شود و ظریف تر هم می باشد و گل های بسیار زیبایی تولید می کند. گل های داوودی تا زمان وقوع سرما زنده می مانند. این گل ها یک منظره زیبا و رنگارنگ را به وجود می آورند.
گل داوودی در رنگ ها و اندازه های مختلفی می باشد. گل داوودی در رنگ های قرمز، صورتی، بنفش، نارنجی، زرد، سفید وجود دارد. گل های داوودی می توانند در رنگ های مختلف کنار هم رشد کنند. هر گل کوچک می تواند یک دانه تولید می کند. 
 
گل داوودی
 
نوع گل : چند ساله
نیاز به نور: آفتاب کامل تا سایه جزیی
نیاز به آب: اگر گل داوودی در گلدان کاشته شود باید مرطوب نگه داشته شود ولی نباید خیس شود.
منطقه کاشت: گل داوودی در اکثر مناطق قابلیت رشد دارد.
کود دهی: در طول فصل رشد قبل از گل دهی، یک بار به گل داوودی باید کود داده شود. کود دهی بعد از گل دهی نباید انجام شود.
بیماری ها و آفات گل داوودی: شته ها، کنه ها، کرم ها و شپشک ها می توانند به گل داودی آسیب برسانند. بیماری های گل داوودی شامل کپک، سوختگی و پوسیدگی ریشه می باشد.
 
کاشت و تکثیر گل داودی:
اگر می خواهید گل داوودی به رنگ بوته بالغی که در نظر دارید باشد باید آن را با قلمه بکارید. اگر شما دانه های گل داوودی را از باغ جمع کرده باشید، گلی که می کارید ممکن است به رنگ گل والد خود نباشد. برای اطمینان از رنگ گل مورد نظر باید دانه ها را از فروشگاه های محصولات باغبانی تهیه کنید. 
دانه های گل داوودی را باید دو ماه قبل از سرما در خانه بکارید. به آرامی دانه را در خاک فشار دهید اما آن را دفن نکنید، زیرا گل داوودی برای جوانه زدن به نور نیاز دارد. بعد از کاشت بهتر است روی گلدان را با پلاستیک پوشاند تا رطوبت خاک حفظ شود. بعد از جوانه زنی پلاستیک باید برداشته شود.
برای پرپشت شدن بوته داودی، جوانه های گل های جدیدی که در اواخر تابستان ظاهر می شوند را بچینید.
گل داوودی زمانی که در خانه نگه داری می شود می تواند آلودگی هوای داخل خانه را کاهش دهد. همچنین می توان این گل ها را خشک کرد و آن را به صورت چای دم کرد و استفاده نمود. چای گل داوودی در درمان آنفولانزا موثر می باشد.
 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

4 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ