چگونگی کاشت گل بنفشه چند رنگ

گل بنفشه چند رنگ (به انگلیسی Pansies)
گل بنفشه چند رنگ یک نوع گل هیبرید است که برای اولین بار در سال 1800 در انگلستان توسعه یافته است. گل بنفشه چند رنگ بسیار مقاوم است و گل دهی سریعی دارد. رنگ گل شامل زرد، طلایی، نارنجی، بنفش، قرمز و سفید می باشد. گل بنفشه چند رنگ به مراقبت کمی نیاز دارد و به خوبی در گلدان هم رشد می کند.
نام علمی: Viola × wittrockiana
نوع گل : گل هیبرید دو ساله یا سالانه
نیاز به نور : آفتابی تا آفتاب جزیی
نیاز به آب: گل بنفشه چند رنگ به هفته ای یکبار آب دهی نیاز دارد. گل بنفشه باید در یک خاک غنی با زهکشی خوب کاشته شود و در زمان آب دهی، آب نباید در خاک بماند و همچنین نباید بیش از حد آب دهی انجام شود.
کاشت گل بنفشه چند رنگ
گل بنفشه چند رنگ از دانه کاشته می شود. دانه ها را در خاک قرار دهید و با لایه نازکی از خاک بپوشانید. اگر می خواهید چند دانه را در یک گلدان بکارید یا دانه ها را در زمین بکارید باید دانه ها را با فاصله 17 تا 30 سانتی متری از هم قرار دهید. 
شما می توانید 6 تا 8 هفته قبل از زمان مورد نظرتان برای کاشت، دانه ها را در خانه نشا کنید. اگر می خواهید گل دهی در بهار و تابستان انجام شود باید دانه ها را در اواخر زمستان بکارید و اگر می خواهید گل دهی در پاییز و زمستان انجام شود باید دانه ها را در تابستان بکارید. 
گل بنشه چند رنگ در هوای خنک بهتر عمل می کند، این گل می تواند نور کم و سرما را نیز تحمل کند. اما این گل نمی تواند حرارت زیاد را تحمل کند. می توانید هفته ای یکبار به گل بنفشه کود دهید، این کار باعث می شود تا گل قوی تر شود. گل های پژمرده و پوسیده را جدا کنید، با انجام این کار رشد شکوفه های جدید ترویج می شود. 
مانند بسیاری از گل ها و گیاهان، گل بنفشه نیز از مالچ منفعت می برد، مالچ باعث می شود رطوبت خاک حفظ شود و از رشد علف های هرز نیز جلوگیری می کند.
گل بنفشه چند رنگ در تمام فصول گل می دهد و قطر گل های آن 3 سانتی متر است و با طیف گسترده ای از شرایط سازگار است. ارتفاع گل بنفشه چند رنگ 10 تا 15 سانتی متر می شود.
 
کاشت بنفشه چند رنگ

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

1 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ